Job-Center

tippek, hogy könnyebben találj állást

Hogyan osszuk be az időnket, ha otthonról dolgozunk?

2016. július 04. 11:54 - jobcenter

A mai technológiai fejlettség sokkal könnyebben teszi lehetővé bárki számára, hogy otthon dolgozzon, illetve, hogy saját lakásában rendezze be irodáját. Több oka is lehet annak, ha valaki otthonról, távmunkában végzi munkáját. Ha valaki elköltözik egy másik városba, de cége lehetővé teszi, hogy továbbra is folytassa munkáját otthonról, esetleg a munkavállaló nem tudja, vagy nem is akarja kisgyermekét bölcsődébe adni és a munkáltató beleegyezik, hogy otthonról végezze munkáját, amíg a helyzet nem változik, vagy csak egyszerűen valaki saját vállalkozását irányítja otthonából. Nekik szeretnénk néhány tanáccsal szolgálni arra, hogy hogyan osszák be úgy az idejüket, hogy az otthoni környezetben is hatékonyan tudják végezni munkájukat.

Az otthonról végzett munkának is megvannak az előnyei és természetesen a hátulütői is. Aki otthonról dolgozik, sokkal rugalmasabban tudja beosztani idejét, több időt tud családjával tölteni és a figyelmét sem vonják el az esetlegesen zavaró munkahelyi körülmények. A másik oldalon azonban adódhatnak olyan tényezők is, amelyek igen könnyen a produktivitás rovására mehetnek. Aki nem állít fel magának napi időbeosztást, könnyen elfeledkezhet a fontos teendőkről. Az otthoni, családi környezet is könnyen elvonja a figyelmet a munkáról. Továbbá a munkatársakkal való folyamatos személyes kapcsolattartás hiánya is hátráltatóan hathat a munkára.

1. Állítsunk fel napi időbeosztást és azt tartsuk is be

Az otthoni munkavégzés egyik fő pozitívuma a rugalmas időbeosztás. Azonban mindenképpen be kell vezetnünk valamilyen struktúrát a mindennapjainkba. Alakítsunk ki egy olyan időbeosztást, ami számunkra a legmegfelelőbb és ehhez tűzzel vassal tartsuk is magunkat. Ezáltal ez hamar napi rutinná tud válni. Vegyük számításba a munkával és a magánéletünkkel járó teendőket is. Ha szeretünk reggelente sportolni, vagy ha a gyerekeket iskolába kell vinnünk, esetleg a kollégákkal minden nap egy adott időpontban kell telefonos értekezleten részt vennünk, ezeket mindenképpen kalkuláljuk bele az időbeosztásunkba. Figyeljük meg, hogy a nap melyik szakában vagyunk a legproduktívabbak és jelöljük meg ezt az időintervallumot arra, hogy a legfontosabb teendőinket elvégezzük.

2. Osszuk meg az időbeosztásunkat családtagjainkkal és barátainkkal

A legtöbb esetben ha valaki otthonról dolgozik, a leginkább zavaró tényezők a családtagok és a barátok lehetnek. Ők azok, akik azt hiszik, hogy mivel otthon vagyunk, ezért bármikor van időnk egy kávéra, vagy el tudjuk intézni ügyes-bajos dolgaikat akármikor a nap folyamán. Ennek elkerülése érdekében osszuk meg időbeosztásunkat velük és ebből ne is engedjünk. Tudatosítsuk bennük, hogy az otthoni munka nem azt jelenti, hogy korlátlan szabadidővel rendelkezünk és készek vagyunk a nap folyamán bármikor fogadni az éppen betoppanó váratlan vendégeket.

3. A nap végén Írjunk listát másnapi teendőinkről

Azért, hogy hatékonyan induljon a nap, célszerű minden este megírnunk, hogy másnap mik azok a feladatok, amiket mindenképpen szeretnénk elvégezni. Ezen a listán szerepeljen minden olyan teendőnk, ami adott időponthoz köthető, például ebéd egy ügyféllel, konferenciahívás a kollégákkal, stb. Ez a bevett rutin segít abban, hogy magunk mögött hagyjuk a napot és felkészüljünk a másnapi feladatokra.

otthoni-munka.png

4. Küzdjünk meg a zavaró tényezőkkel

Az otthon végzett munka során megmenekülünk sok olyan zavaró tényezőtől, melyekkel a munkahelyünkön mindennap találkoznánk. Azonban számos olyan más tényező lép be, melyek hátráltathatnak minket munkánk során. A leghatékonyabb mód, hogy ezeket elkerüljük, ha olyan irodát alakítunk ki otthon, ami hasonlít egy átlagos munkahelyi irodához. Mindenképpen legyen az irodánkon ajtó és ha kell, akár egy „ne zavarjanak” táblát is tegyünk ki rá, amikor éppen telefonkonferencián veszünk részt. Semmi esetre se legyen az irodánkban TV, mert otthon semmi sem gátolna meg minket, hogy megnézzük kedven műsorunkat napközben. Ezt egy munkahelyen sem tennénk meg. Hallgassunk inkább helyette zenét. Az sokkal jobb hatással lesz produktivitásunkra.

5. Tartsunk szünetet

Ha valaki egész nap a számítógép előtt ül, figyelme hajlamos lankadni néhány óra után. Időnként mindenképpen álljunk fel, sétáljunk egyet, igyunk valamit. Így ha visszaülünk dolgozni, ismét a munkánkra tudunk koncentrálni.

6. Ha vége a napnak, legyen vége a munkának is

Sok otthon dolgozó elköveti azt a hibát, hogy többet dolgozik, mint amennyit egy munkahelyen kellene. Nem fejezi be a munkát egy adott időpontban, hanem estébe nyúlóan válaszolgat a munkával kapcsolat e-mailekre, vagy addig nem áll fel az asztaltól, amíg be nem fejez egy projektet. Mindenképpen szabjunk meg magunknak egy olyan időpontot, amikor befejezzük a munkát és ehhez próbáljuk is tartani magunkat, amennyire csak lehetséges. Fontos, hogy tudjuk azt mondani, „mára ennyi”. Mindig van olyan feladat, amit még meg kellene csinálni, de van aminek holnapig várnia kell.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jobcenter.blog.hu/api/trackback/id/tr808865516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sierrababa 2016.07.05. 22:50:04

Megosztottam az időbeosztásomat a kisfiammal....nem hatotta meg. A galád még a menetrendszerű alvásait is kihagyta, megkurtította, így bármilyen szépen megterveztem, felírtam, listáztam, priorizáltam, baromira nem működött. Szóval ez elméletben tök szép, de kisgyerek mellett nem működőképes. Legfeljebb ha van bébiszitter :)