Job-Center

tippek, hogy könnyebben találj állást

7 dolog, amit ne tegyünk az önéletrajzunkba

2016. augusztus 23. 09:00 - jobcenter

Az álláskeresés egyik legkritikusabb része rögtön az első lépés, egy igazán jó és figyelemfelkeltő önéletrajz megírása. Kezdésként tekintsünk vissza az eddigi állásainkra és tapasztalatainkra, majd találjuk ki, hogy ezt hogyan sűrítsük bele egy oldalba. Ezután ügyeljünk arra, hogy minden egyes állásjelentkezéshez alakítsuk úgy át önéletrajzunkat, hogy az a lehető legjobban passzoljon a kiírt feltételeknek. Ez jelentheti azt, hogy a tapasztalatok helyett a képzettségünket helyezzük előtérbe, mert adott esetben ez fontosabb, de akár az előző munkahelyeink közül helyezhetjük azt legfelülre, melyben a megszerzett szakmai tapasztalataink szükségesek leginkább a megpályázott pozícióhoz.

Nincs két egyforma önéletrajz, ahogyan két egyforma jelentkező sem létezik. Vannak azonban olyan dolgok, amiket semmiképpen se tegyünk bele önéletrajzunka bármilyen állásra is pályázunk. Hogy kicsit megkönnyítsük a helyzetet, összeszedtünk 7 olyan dolgot, amit mindenképp hagyjunk ki jelentkezésünkből. A munkáltatók hálásak lesznek, reméljük azzal, hogy minket választanak, ha nem raboljuk az idejüket haszontalan, vagy valótlan információkkal.

1. Fénykép

Sokan úgy gondolják, ha beleteszik fényképüket az önéletrajzukba, szimpatikusabbak lesznek a kiválasztást végző szakember szemében. Pedig ez nem igaz. A fénykép alapvetően nem szempont a kiválasztásnál. Nem is lehet szempont, viszont sajnos vannak olyan munkaadók, akik adott esetben ez alapján diszkriminálhatnak egy jelentkezőt. Ezzel akár magunktól vesszük el az esélyt, hogy behívjanak minket az interjúra, ahol bebizonyíthatjuk, hogy mi vagyunk a legalkalmasabbak a pozícióra. Természetes, hogy egy fénykép láttán már valamilyen szubjektív kép alakul ki a jelentkezőről a kiválasztást végző személyben. Inkább hagyjuk ki a fényképet, ha kifejezetten nem kérik tőlünk, hogy legyen benne az önéletrajzunkban.

2. Érdeklődési kör, hobbi

Ha mindenképpen meg akarjuk mutatni, hogy a hobbink hogyan válik majd javára munkánknak, tegyük ezt meg a motivációs levelünkben. Itt akár még jól is jöhet, ha egy házimozi tartozékokat értékesítő boltba jelentkezünk és leírjuk a kísérőlevélben, hogy szenvedélyünk az elektronika. Viszont az, hogy mennyire szeretünk síelni, vagy autót vezetni, teljesen irreleváns.

3. Nyelvtani hibák, elírások

A legtöbb munkáltató úgy gondolja, ha olyan önéletrajzot mellékelünk jelentkezésünkhöz, amely tele van nyelvtani és helyesírási hibákkal, akkor valószínűleg munkánkra is annyi figyelmet fordítunk majd, mint amennyit önéletrajzunk megírására. Habár a számítógépes helyesírás-ellenőrző a legtöbb hibát kiszúrja, ne hagyatkozzunk csak erre, mert lehet, hogy átsiklik valamin, ami igen rossz fényt fog vetni ránk.

oneletrajz-minta.jpg

4. Személyes dolgok

Hasonlóan a fényképhez, magasságunk, súlyunk, korunk, faji- és vallási hovatartozásunk szintén lényegtelen információk jelentkezésünk szempontjából.  Ezek alapján szintén tilos egy jelentkezőt diszkriminálni, de sajnos mindig lesznek olyan munkaadók, akik mégis megteszik. Hagyatkozzunk csak azokra az információkra, melyek a megpályázott pozíció szempontjából fontosak és minden rendben lesz.

5. Referenciák

Sokan gondolják úgy, hogy jelentkezésükhöz jó, ha automatikusan csatolják előző munkáltatóiktól kért referenciáikat is. A munkaadóknak általában konkrét elképzelésük van, hogy kivel szeretnének beszélni, ha arra kerül a sor, hogy referenciát kérjenek. Várjuk meg, amíg jelzik, hogy pontosan kitől is szeretnének referenciát kérni.

6. Apró részletek

A kiválasztást végző szakemberek nem kíváncsiak minden apró részletre az összes előző munkahelyen betöltött pozíciónkat illetően. Nem kell leírni, hogy miből állt egy napunk és nem kell listát készítenünk minden egyes feladatról, amit valaha ránk bíztak. Általában a leírtak fele lényegtelen. Csak azokat a feladatokat írjuk le, melyek az újonnan megpályázott pozíció szempontjából szolgálhatnak fontos információval.

7. Valótlanságok

Tartózkodjunk attól, hogy önéletrajzunkban valótlan információkat tüntetünk fel. Legyen az akár képzettségünkkel, tanulmányainkkal, vagy szakmai tapasztalatunkkal kapcsolatos, előbb-utóbb fény derül a hazugságra és ez nem csak a megpályázott pozíció szempontjából lehet veszélyes. Ha kitudódik rólunk, hogy amit az önéletrajzunkban írunk, annak a fele sem igaz, akkor ez visszaüthet jövőbeni álláspályázatainknál is. Tartsuk szem előtt, hogy minden, amit leírunk, leellenőrizhető.

Az alábbi linkeken további tippeket olvashat arról, hogyan írjon motivációs levelet és önéletrajz mintákat is letölthet.

131 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jobcenter.blog.hu/api/trackback/id/tr2111415124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tnsnames.ora 2016.08.23. 20:25:05

Megengedve, hogy nincs igazam, én az 1,2,5-ben szándékosan ellentétesen cselekszem. Csak a 3,4,6,7 elfogadható számomra. 1,2,5-nél én azt gondolom nem az a cél, hogy alkalmazzanak, hanem a megfelelő helyre kerüljek, ahol kölcsönös megelégedésre hosszabb távon is lehetséges együttműködés. Ha valaki a fényképem alapján akarna diszkriminálni, akkor azt tegye meg rögtön a legelején, és ne is fárasszon semmilyen továbbiakkal. Ha nem bírja kezelni a 2,5 plusz információkat zaj-effekt miatt, azzal sem tudok mit kezdeni.

FikkFakk 2016.08.23. 20:46:58

Ezen okossagok vagy igazak, vagy nem. A munkaado ceg is emberekbol all, palyazatodat is emberek olvassak. Osztan ki igy, ki ugy gondolkodik....

Privateer 2016.08.23. 21:30:34

1. önéletrajzba kell fénykép. Ugyanis interjúztatáskor legalább már sejtik előre, hogy kire kell számítani.
2. Hobbi: részben egyetértek, bizonyos helyeken ki lehet hagyni nyugodtan. Azokat meg főleg, ami olyat tucat (olvasás, filmezés). De ha van egy különleges hobbi, azt meglehet említeni. Előfordulhat, hogy pont ezzel oldja fel az interjúztató a feszültséget, és felhozza témának.
3. Hejjesívás huba.. - helyes, ne is legyen.
4. :-) Anyám pártitkárnő volt az mszmp győri irodájában, apám targoncavezető a vörös csillag gyárban. Papa pedig sima parasztbácsi. - Éljen a szocialista idők életrajzkultúrája.
5. Referencia, én eddig csak akkor csatoltam, ha kérték. Akár levélfordultával is.
6-7 valótlanságok és apró részletek, egyetértek én is ezzel.

Omegared 2016.08.23. 21:38:48

Olvasom ezeket a cikkeket, amik az index.hu n tünnek fel. Érdekesek ezek a tippek, amiknek a többsége pont ellentéteset mond, mint ami a helyes, vagy haszontalan dolgokat ír, másrészt lehagy olyan dolgokat amik viszont fontosak lennének.

Mondok egy jó példát, valóban a cégek megnézik a fényképet, de ha valóban nem vagy szimpi, élőben se leszel az, max elegy az időd az interjúra és nézheted, ahogy le akarnak rázni és mondjuk elkezdenek megalázni. Max a mesékben van úgy, hogy majd élőben jól meggőzöd az épp ügyeletes fiatal HR s leánykát, hogy már epdig Te nagyon alkalmas vagy.

Egyszer szerintem már átülök a közvetitő cég oldalára, hogy használható tanácsokat adjak.

Nazareus 2016.08.23. 23:15:35

Csak egy dolog kell: önbizalom. Miért TE választanád öket?

anyád egy szőke nő 2016.08.24. 00:18:44

Egy dolgot tennék kötelezővé: a munkaadó jelölje meg a hirdetésében, mennyit hajlandó fizetni. Sok-sok felesleges kör maradna el.

Nazareus 2016.08.24. 00:37:28

@anyád egy szőke nő: Ez nem igy müködik. Te mennyit vagy hajlandó fizetni egy autóért?

zsurzsenka 2016.08.24. 01:08:47

Ezek jó ötletek, de külföldre irányuló önéletrajznál mind a fénykép, mind a születési idő megadása/kérése sérti a személyiségi jogokat. Legalábbis Kanadában ezeket az infókat tilos kérni.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 05:45:22

"A fénykép alapvetően nem szempont a kiválasztásnál."

De, az.

"adott esetben ez alapján diszkriminálhatnak egy jelentkezőt"

Mindenki ezt teszi. Ha valakinek nem tetszik a pofája, jobb ha már az interjú előtt kiderül, mert ezzel meg van spórolva egy felesleges interjú.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 05:47:27

"korunk"

Abszolút lényeges. A munkaadó csapatot épít, így nem akar nagyon kilógó embereket. A kort titkolni ezért felesleges, mert az interjún úgyis meglátják.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 05:56:28

"Tartózkodjunk attól, hogy önéletrajzunkban valótlan információkat tüntetünk fel."

Ez sem igaz. Apró valótlanságok színesítik a CV-t. Ez abszolút szükséges. Az önéletrajz nem dokukemntaliszta, hanem szépirodalom.

Ha mondjuk munkanélküli volták 2 évig, ezt beírni bugyutaság. Helyette írd azt pl., hogy "szabadúszó voltam x területen" vagy "önkéntes voltam egy vaddisznókat simogató kutyamenhelyen" vagy "Kanadában éltem, ahol besegítettem nagybátyám vállalkozásában mint szakértő", stb. Ez sokkal jobban hangzik. Ha meg régi esemény, írhatsz be nemlétező munkahelyet is, igyekezz olyat választani, mely már megszűnt, így nem ellenőrizhető.

A HR-esek ki szokták zárni elve a lyukas életrajzos embereket, így találjunk mindenképpen valamit minden lyukunk betömésére.

Szintén érdemes korábbi munkahelyeinket kiszínezni. Pl. "futár voltam" helyett "logisztikai előadóként dolgoztam", vagy "táviratkihordóként dolgoztam" helyett "a Magyar Postánál voltam helyettesítő állásban, a kézbesítési főosztályon".

bigwhite 2016.08.24. 06:31:42

Asszony jelentkezgetett pár helyre, alig-alig hívták be. Elment egy profi fotóshoz, csináltatott magáról egy profi képet, semmi mást nem változtatott a cv-jén, csak ezt a képet tette be, utána gyakorlatilag mindenhova behívták, ahova jelentkezett.

Visceroid 2016.08.24. 07:01:52

Magyarországon konkrétan nincsenek állások, csak szívatják a sok jelentkezőt a kamu álláshirdetésekkel meg ilyen posztokkal.

2016.08.24. 07:02:44

@Ödenburger [Hu/At]:
"A hiányos önéletrajz viszont a sumákolás látszatát kelti, és alapból nem is hívjuk be legtöbbször az ilyeneket."

Hja, esetleg kapnál egy jó szakembert, aki létezik a piacon, de lesz@rja a te picsogó elképzelésed arról, hogy neked mi tetszik egy önéletrajzba, mert te nagyképűen megmagyarázod, hogy nem írta bele az aznapi, neked most éppen tetsző és fontos dolgot, mondjuk az cipője méretét és te ebből már le is vontad a hiper-szuper következtetést, hogy emberünk sumákol.
Te kis Columbo.

Mikor tanuljátok már meg végre, ti nagyarcúak, hogy aki DOLGOZNI AKAR és TUD, annak annak ugyan úgy igen-nem egy munkahelyen az elvégzendő feladat és hozzáállás és ebből fakadó mentalitásából az önéletrajzában sem a számodra, meg a többi ember számára picsogós elvárásoknak akar és fog megfelelni, hanem a leghatékonyabb módon fogja azt is közölni, ami fontos ahhoz, hogy a MUNKAVÉGZÉSÉRŐL tájékoztatást kapjanak a HR-es meg a többi hozzá hasonló, a cégeknél abszolúte felesleges kis senkik számára, akik több kárt okoznak a szakemberek elüldözésével ilyen formán, mint hasznot.

Fel tudjátok fogni?

Mert az a hely, ahol a picsogás a lényeg, ott picsogás alapján van megítélve a munkaerő, oda épeszű ember nem is megy el.

A jó munkaerő dolgozni akar a meghirdetett állásban, termelni akar, hogy mind a cég, mind ő is gyarapodjon anyagiakban.

A többi meg a mostanában elterjedt HR-es betegségek, hogy elkezdtek picsogós baromságokat kitalálni ezek a cégekre kártékony munkaerők, akik szubjektív érzelmi okokat kezdtek kreálni feltételként már a munkavállalók számára az objektív és konkrét munkavégzéshez szükséges tények háttérbe szorításával, vagy annak mellőzésével.

És tartom magam ahhoz, ahol ezen picsogó HR-es emberkéket berakták, az a munkahely pofára oszt vagy kezdett osztogatni juttatásokat, ott az eredményesség nem számít, pár ember ténylegesen termel, a többi meg kirakat-ember, aki tényleges hasznot nem hoz, csak viszi a pénzt.
Ilyen helyre soha.
Itt nem számít, mit tudsz, mennyit ér a munkád.

dik_ 2016.08.24. 07:13:07

@Nazareus:
minden példa sántít, de a tied különösen szar. :))
Az autóra ki van írva az ár. Lehet, hogy csak irányár, de ott egy igazodási pont.
Egyetértek szőke nővel, a világ legnagyobb bunkósága úgy állást hirdetni, hogy fizetési igény megjelölést is kérnek!

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2016.08.24. 07:18:29

Még mielőtt kattintottam volna tudtam, hogy teljesen haszontalan poszt lesz. Az én CV-m 7-ből 6 ponttal szembe megy és eddig mindenhova behívtak, ahova elküldtem és fel is vettek. Kár, hogy olyan országban élünk, ahol nem csak a munkaadók, de a magukat szakembernek gondoló firkászok se tudják, hogy mi merre hány méter...

Szóval kedves olvasó, mindig hallgass azokra, akik megjárták a poklot és ne azokra akik csak vízionálnak és írkálnak róla....

Jazo 2016.08.24. 07:30:56

Más országokban már kifejezetten tilos fényképet, sőt a születési időt megadni, hogy ne lehessen diszkriminálni. Persze ettől függetlenül a diszkriminálás megtörténhet az első interjú során, mert nem gépek döntenek és meg is történik, de legalább adnak a látszatra.

Itthon viszont az esetek nagy százalékában eleve fényképes önéletrajzot kérnek még olyan munkákhoz is, ahol abszolút nem számít semmilyen módon az hogy férfi, nő, fiatal, idős, szép, nem szép, stb. Ha pedig kérik, akkor be kell tenni.

Punxsutawney Mormota 2016.08.24. 07:47:56

@zsurzsenka: Ugyanez a helyzet Belgiumban, Franciaországban.

rnz 2016.08.24. 07:49:10

A fentiek alapján gyarkolatilag elég lenne elküldeni a korábbi munkahelyek listáját, meg a bizonyítványok másolatát. Úgy hülyeség, ahogy van, ráadásul vannak olyan munkakörök, ahol fénykép nélküli önéletrajzot azonnal kukába hajítanak. Sületlenség.

Csak Norris 2016.08.24. 07:55:55

Látszik hogy a cikk írója még nem látott magyar pályázaton kívül mást.
Német nyelvterületen a tapasztalat:
1. Fényképppel kérik a CV-t.
2. Alapból szinte minden cég formulájában szerepel a Hobbi. Természetesen a releváns dolgokat kell említeni.
5. A referencia alapkövetelmény a pályázatoknál. Annyira, hogy tapasztalt kolegánál jobban érdekli a munkaadót az elözö munkaadók értékelése, mint hogy milyen kivételes tehetség Volt az egyetemen.

rezsiharcos 2016.08.24. 07:57:31

@rnz: Na a bizonyítány másolatától tudok a falra mászni. Még azt sem tudni behívnak-e interjúra egyáltalán, de máris másolgassál nekik. Ez mondjuk főleg államinál divat, hogy előre kérik. Konkrétan eleve sértő a feltételezés, hogy valaki behazudja a diplomáját, mikor a legegyszerűbb ember is tudja, hogy azt úgyis kérni fogják a belépésnél.

rnz 2016.08.24. 08:08:12

@rezsiharcos: Azt a munkahelyet alapból erős kétségekkel kell kezelni, ahol a papír megléte fontosabb, mint a valós tudás. Jobb helyeken csak az utóbbival foglalkoznak. Nyelvtudásnál dettó, egy 10 perces beszélgetésből kiderül azonnal minden, a nyelvvizsga értéktelen. Nekem még soha, sehol nem kértek egyébként bizonyítványokat.

DonTintoretto 2016.08.24. 08:17:34

@Nazareus: Angolszász országokban ez teljesen normális. Informatikusként nem erény, hanem a nemzetközi hánynak hála teljesen normális, hogy sok megkeresést kapok. Mindig visszakérdezek a fizetési sávra. He nem küldik meg, nincs miről beszélni.

So No 2016.08.24. 08:19:18

@anyád egy szőke nő:

Van ahol megjelolik. Malajziaban. Kapsz szep listat minden juttatasrol. (Mondjuk azt mar alapbol tudhatod, hogy kulfoldikent az ottani minimumnak az otszoroset kotelesek fizetni.)

Es itt kotelezo a fenykep, es nemcsak hogy referenciakat kernek, hanem minden eddigi minkahelyed reszletes leirasat. Mit, miert, kivel stb. stb.

Aztan probamunka, on-line tesztek, skype beszelgetes a teamleaderrel kizarolag szakmai dolgokrol. NEM a HR-es semmihez sem ertovel. Nincsenek idiota kerdesek, "Miert akarsz nalunk dolgozni?" es hasonlok.
Ha minden oke, akkor egy rovid beszelgetes a CEO-val, es mar veszik is neked a repjegyet, es berelik a lakast. (Ezt azert irom, mert a sok EU-s ceg egy vonatjegyet sem ad, es a lakhatast is te intezed.)

Na ezert dolgozom en Azsiaban.

Mérnork 2016.08.24. 08:20:22

@rezsiharcos:
Nekem eddigi öt melóhelyből egynél se kérték a diplomát felvételinél.

Y0da 2016.08.24. 08:23:53

Én meg elvárom a cégtől, hogy álláshirdetésben jelenítse meg, hogy mennyi az annyi a meghirdetett pozícióra. Interjúnál rákérdezni, hogy "mekkora fizetést szeretne" faszság. Úgyis tudják ők azt előre, hogy mennyit adnak.
Tőlünk nyugatabbra a fizetés és a munkaidő mennyisége/hó vagy/hét kötelező eleme az álláshirdetésnek.

Yobbágy Fery 2016.08.24. 08:28:31

A fénykép attól függ...
Angol/amerikai céghez nem küldünk, mert csak. Ott a recruitment policyk elég szigorúak ilyen téren (ugye az a fránya precedensjog, meg a diszkrimináció), ha csatolsz is, a HR-es már úgy fogja továbbküldeni az interjúztatónak, hogy kiszedi a CV-ből (amelyik nem, az hibázott).
A többieknek lehet, magyar/német cégnek meg kell is.

A hobbi akkor jó, ha valami érdekes vagy olyan, ami a munkában is előnyére válhat az embernek. Úszás, futás, olvasás, filmnézés nem feltétlenül érdekes, sőt az olvasással különösen vigyázni kell, mert ha rákérdeznek, hogy mit olvastál utoljára és valami középsulis kötelező volt az utolsó könyv, amit a kezedbe vettél, az ciki.

A referencia alapból annyi, hogy beírod a CV-be, hogy ha kérnek, adsz. Ezzel levédted magad és azt is, akivel beszélnének. Ezt ugyanis már a kiválasztási folyamat végén ellenőrzik, amíg bent van 50 jelölt, nem fogják végighívogatni a kontaktokat, ugyanakkor ha megadod a nevüket, telefonszámukat, email címüket, könnyen visszaélhetnek vele (pláne ha feltöltöd a CV-t valami adatbázisba, ahol kis túlzással bárki hozzáfér).
Más kérdés, ha te jelentkezel valahova, akkor nyugodtan bele lehet írni, van ahol kell is (igaz, ott általában nem a CV-ben kérik, hanem az online felületükön külön mező van rá, már persze ha valami komolyabb cégről beszélünk, amelyiknek van pénze a honlapjára valami rendes felületet rakni).

A többi stimmel.

Yobbágy Fery 2016.08.24. 08:30:08

@Desmond77: Szerintem meg angol/amerikai CV-n kívül nem látott mást. :)

ggaborx 2016.08.24. 08:36:23

Hogyan legyünk alattvalók? :) Hehe. Ha tényleg megvan a szaktudás és a tapasztalat azért ezeken a tippeken már csak mulatni lehet. Mertugyanis. A munkáltató-munkavállaló kapcsolat alapvetően egyenrangú felek közötti megállapodást jelent. Mintegy partneri viszonyt. Ennek jellemzően a nagyobb cégek közép és alsó vezetői között szép számmal előforduló, önértékelési zavarokkal küzdő kiskirályai, illetve a kisebb cégek kapcsolatok révén sikeres kiskakasai mondanak csak ellent. E két típus felismerése évekbe telik, de ha már jól megy, akkor viszonylag könnyedén választod ki a megfelelő ajánlatokat.

Ez az egész történet (munkavállalósdi) sem szól másról, mint az egyszerű, elemi és ösztönös emberi kapcsolatokról. Van a ahol szolgát keresnek, van ahol valódi szakembert.

Én az ilyen interjúk során az első fél óra udvarias érdeklődés után azonnal vissza szoktam kérdezni, hogy _nekem_ miért lenne jó ha történetesen ide járnék be nap mint nap és nem a másik 100 hely közül választanék. Nah itt szokott hatalmas meglepetés tükröződni a felkészült HR-es szemekben. Hogyugyanis ők most inkább rám kíváncsiak, meg ez most csak így-meg-úgy. Szóval. Ha egy cég nem tudja "eladni" magát nekem, akkor nincs miről beszélni. Szakmától függ persze, de a jó szakember általában mindig választhat jobbat mint ahol éppen van.

DocBulywood 2016.08.24. 08:39:21

@Nazareus:

Amennyiért ki van írva.

A munkaadó is árulja a munkahelyet, neki ennyit ér a dolgozó.

Y0da 2016.08.24. 08:45:52

@DocBulywood:

"neki ennyit ér a dolgozó."

Ez a legócskább szöveg amit egy vállalkozó ki tud böfögni a száján, hogy miért annyit fizet amennyit, a munka minőségét/versenyképességét tekintve. Tőlünk már tucatszámra mondanak föl a munkakörülmények, fizetések miatt, de érdekes most kapunk egy busás fizetésemelést.
Akkor még csak véletlenül sem azért adnak magasabb fizetést szeptembertől, mert folyamatosan lépnek le a dolgozók, hanem mert biztos hirtelen jobb lett a dolgozói munka minősége, mennyisége.

Aha, hagyjuk már :DDDDDD

Zsoltbacsi 2016.08.24. 08:51:50

@rezsiharcos: Tenyleg hulyeseg, hogy bizonyitvanymasolatokat kernek a jelentkezes melle, de azert a Te erved se valami acelos. A legtobb embernek ugyis be vannak scannelve ezek a dokumentumok, megis mennyibol all a jelentkezo levelbe azt is belecsatolni a cv melle? Konkretan 1 kattintassal tobb.

Egyebkent az se igaz, hogy ausztriaban es nemetorszagban a fizetes minden hirdetesben benne van. Altalaban a legtobb hirdetes ugy nez ki, hogy a minimalbert irjak be, es hozzateszik, hogy ettol el lehet terni. Ugyanis ott nincs altalanos minimalber, hanem minden agazatnak es munkanak mas a minimalbere. Tehat ha peldaul szakacsot keresnek 1800-2000 EUR kozott, akkor ugy nez ki a hirdetes, hogy fizetes: minimum 1550 EUR (nem pontosan, de kb ennyi),de megfelelo jelolt eseten tobbet fizetunk.
Benne van a hirdetesben? Igen Sokra mesz vele? Nem
Erre a jelensegre kivetel azok a szakmak, ahol tenyleg hiany van,vagy ahol a munkaltatonak is erdeke, hogy csalogato legyen a hirdetes, pl IT,Managerek

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2016.08.24. 08:54:42

@Y0da: Persze, hogy tudják, hogy mennyit adnak. Másrészt azért kérdezik meg, hogy mennyit akarsz, mert lehet, hogy a plafonuk alá lövöd be így magad és ha 500K lett volna a bérköltség, Te meg kértél 300-at, akkor már spórolt havi szinten 200-at anélkül, hogy bármit is tenni kellett volna. Ezért kell szép nagy vaskos összegeket mondani ilyenkor, aztán alkudozzon ha akar...

DocBulywood 2016.08.24. 08:54:50

@Y0da:
"Tőlünk már tucatszámra mondanak föl a munkakörülmények, fizetések miatt, de érdekes most kapunk egy busás fizetésemelést."

Ez érdekes. Százszámra mentek el itthonról az orvosok, az ápolók, érdekes módon az elment dolgozók fizetését nem osztották szét az itthon maradt, alulfizetett szerencsétlenek között.

OFF: Ha olyan szakmám van, amihez mondjuk az országban jó esetben 20 ember ért, akkor nehogy már minimálbérért akarjon felvenni a mocsok. Nagyon jól tudja, nem minden sarkon van ilyen ember, tessék kiírni, neki legalább ennyit ér az ember.

Miért én licitáljak magamra? Milyen hülyeség ez? Ha sokat mondok, az a baj, ha keveset, akkor meg az.

metal · http://electric.blog.hu 2016.08.24. 09:12:17

Megint egy lista, melyben sok "okosságot" hordtak össze, és én megint voltam olyan hülye, hogy elolvastam.

Zsoltbacsi 2016.08.24. 09:17:29

@DocBulywood: NEm tudom, hogy az OFFos reszt nekem irtad-e. Egyetertek veled, de azert lassuk be, hogy a meghirdetett allasoknak a 99 szazalekanal joval nagyobb a merites. Ott lehet igaz a mondatod, ahol valami nagyon kulonleges kvalifikaltsagot varnak el, esetleg erosen bizalmi allas (pl fokonyvelo,vallalati jogasz). De ausztriaban is a legzsirosabb allasok a: hazon belul b: csokosoknak c: fejvadaszon keresztul dolnek el.
Egyebkent nagyobb cegek nem a minimalbert irjak be, hanem a kollektiv szerzodest, mert az tartalmazza a fizetest is. Attol is el lehet terni, de mar nem annyira mint a minimalberhez kepest.
Nyilvan ok se fogjak osszetorni magukat amig az adott allasajanlatra tizesevel/szazasaval jonnek az oneletrajzok.

Csak Norris 2016.08.24. 09:17:50

@Y0da: "Tőlünk nyugatabbra a fizetés és a munkaidő mennyisége/hó vagy/hét kötelező eleme az álláshirdetésnek"

Akkor nézz meg egy pár német hirdetést. Általában anyit adnak meg hogy pl. PLC programozót keresünk, fizetés 40-60 Ezer eur.
Azért nagyon nem mindegy hogy az alja vagy a teteje.
Egyedül a nagy cégek, pl Siemens, Thyssen-Krupp és hasonlók, ahol van szakszervezet, ök kiadják a bértáblázatot, hogy mit kap egy technikus, egy mérnök stb. De az is tól-ig, mert a táblázatban kategorizálják, hogy T1 a kezdö technikus, T5 a vérprofi, mérnökkel E1-E5 stb.

igazi hős 2016.08.24. 09:19:38

@icipicicsipa: "Mikor tanuljátok már meg végre, ti nagyarcúak, hogy aki DOLGOZNI AKAR és TUD, annak annak ugyan úgy igen-nem egy munkahelyen az elvégzendő feladat és hozzáállás és ebből fakadó mentalitásából az önéletrajzában sem a számodra, meg a többi ember számára picsogós elvárásoknak akar és fog megfelelni, hanem a leghatékonyabb módon fogja azt is közölni, ami fontos ahhoz, hogy a MUNKAVÉGZÉSÉRŐL tájékoztatást kapjanak a HR-es meg a többi hozzá hasonló, a cégeknél abszolúte felesleges kis senkik számára, akik több kárt okoznak a szakemberek elüldözésével ilyen formán, mint hasznot.
Fel tudjátok fogni?"
Ezt a körmondatot nem sikerült. A nyelvtant ugorjuk át, de ez mit jelent: "igen-nem egy munkahelyen az elvégzendő feladat"? Aki nemet mond egy feladatra, az nem akar dolgozni.
Látom, téged is elküldtek pár/sok állásinterjúról és most magad helyett a HR-eseket okolod. Pedig ha szóban is ilyen szinten kommunikálsz, akkor érthető, hogy nem kapsz kőművesnél magasabb szintű munkát.

igazi hős 2016.08.24. 09:27:32

@dik_: Rosszul fogod fel, itt te vagy az autó, aminek valamilyen tulajdonságai valamilyen értéket jelentenek. Van olyan ember, akinek egy Corsa kell, van, akinek kombi Passat és van, akinek valami prémium SUV. Ha szalag mellé keresnek biorobotot, ott mindegy ki jelentkezik, ugyanannyit fog kapni, mert nincs minőségi különbség az emberek között. Ennél magasabb szintű munkánál már bejön némi extra értékelés, amitől te értékesebb leszel az adott munkakörben, mint más.

igazi hős 2016.08.24. 09:44:43

@DocBulywood: "Miért én licitáljak magamra? Milyen hülyeség ez? Ha sokat mondok, az a baj, ha keveset, akkor meg az." Valóban gáz, hogy nem tudod mennyit ér a munkád. Egy korábbi főnököm mindig megmutatta a saját kis táblázatát, hogy egy dolgozó mennyit hoz és mennyibe kerül. Volt olyan, hogy egy szoros határidőnél megmondta, hogy mennyit fog kapni a cég, ha elkészülünk és abból mennyit tud kiosztani közöttünk (ketten csináltuk a munkát), ha de ehhez nem 40, hanem 70 órát kell dolgozni.

zizi77 2016.08.24. 09:46:47

A mi hr -esünk amihez nincs fénykép, el sem olvassa. Nem is nevezném profinak, mégis egy multi alkalmazottainak sorsa van a kezében.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.08.24. 09:50:44

Először is: a legtöbb álláshirdetés úgy van feladva, hogy FÉNYKÉPES önéletrajzot kérnek. Kamuzni meg nyugodtan lehet. Én többször megtettem már és sose derült ki. Hazudni nem bűncselekmény..;)

vuvuvu2 2016.08.24. 09:52:12

@Ödenburger [Hu/At]: azon el sem gondolkodtál, hogy a posztoló a magyar munkaerőpiacra vonatkozóan írt?

az osztrák eléggé kilóg a sorból. én kb. 20 éve dolgozom a szakmában, kb. 6-8 szektorban jártam, 5-6 kböző nemzetiségű/kultúrájú (US, osztrák, francia, holland, magyar, multinacionális, CEE régiós) cégnél, és bizony a fő csapásirány az az, hogy a diszkriminációra lehetőséget adó információk nem szerepelnek a CV-ben. a fotó azért sem jó (bár tudom, hogy van cég akinél ez MUST), mert sok ember nem fotogén, a személyes benyomás pedig jóval több tényezőbő áll mint hogy vki hogy néz ki egy 2 dimenziós képen. szóval összességében a poszttal egyet tudok érteni, az alábbi kiegészítésekkel:
-a CV-t mindig a pályázathoz kell igazítani,
- nem szerencsés lukakat hagyni a CV-ben (ld. Birca megjegyzését).

a refer

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2016.08.24. 09:52:17

a fényképről csak annyit, hogy ízlés dolga. Én pl kifejezetten szeretem, ha van fénykép. Viszont ezzel nagyon mellé lehet lőni, az a legelső információ, amit felfogok egy cv-ből.

A minap kezembe került egy önéletrajz, amiben egy bulizós szelfi volt a srácról, valami lehetetlen hajviselettel. A kép rögtön azt mondta róla, hogy egy komolytalan gyerek.

A posztoló egyébként többé kevésbé igazat ír, a cv-ben az legyen benne, ami megcélzott pozi szempontjából releváns. Egy -egy adott pozi kapcsán, van úgy, hogy a napi feladatim mellett még több cv-t is el kell olvasnom. Ez nem a kedvenc feladatom, ezért gyorsan, felületesen olvasok, kulcsszavakat keresek. Ha megvannak a kulcsszavak, akkor fogom részletesen is elolvasni. Egy cv felületes átvizsgálása maximum fél perc, de inkább kevesebb, az említett srác cv-je 5 másodperc volt (inkluzíve a megnyitása és törlése), szóval ezért fontos, hogy a cv relevéns legyen, a hobbi ezért nem nagyon fontos, engem nem érdekel mivel töltöd a szabadidődet.

A valótlanságokról annyit, hogy néhányszor belefutottam olyanba, aki az interjún megvezetett és felvettem. Volt ahol ez 2 nap után a munkában kiderült, ott a próbaidő végét sem vártam meg. Volt ahol nem, de az a delikvens szerintem még mindig ugyanazzal a bérrel dolgozik, ahogy felvettem. Szóval ennyit a valótlanságokról.

A nyelvtanilag helyes cv alap.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.08.24. 09:52:59

@zizi77: Olyat is csináltam már, hogy a netről másoltam be egy fotót a cv-be, tehát nem is az én fényképem szerepelt benne. Ezt se vették észre..:)) az emberek alapvetően lusták, és figyelmetlenek..

Moria 2016.08.24. 10:01:38

Fenykepet ne tegyunk be? Ez komoly? Magyarorszagon az allashirdetesek 99%-a tartalmazza a fenykepes oneletrajzot kerunk mondatot.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.08.24. 10:08:04

@wannabe_biker: Hogy vezetett meg? Kamu végzettséget írt be?

a nemzet fogatlan provokátora 2016.08.24. 10:11:10

Tényleg milyen az, amikor egy HR-es jelentkezik munkára? Akasztják a hóhért? :))

tmm 2016.08.24. 10:11:27

@Nazareus: De, pontosan így működik. Csak olyan autók érdekelnek, amik beleférnek a keretbe, és ne is próbáljon meg egy nepper rámsózni 2 millióért egy autó, ha nekem csak 1 millióm van rá, és egy félmilliós lepukkant roncssal se próbálkozzon, ha egy 20 milliós luxusjárművet keresek.

Yobbágy Fery 2016.08.24. 10:13:04

@Moria: Persze, megszokásból. A felénél nincs jelentősége.
Nagy cégek nem is írják bele, csak ha fontos (recepciós, saleses, front office, bolti eladó, stb. munkakörhöz, vagyis ott, ahol emberek előtt kell a céget képviselni). Egy könyvelőnél k. mindegy, hogy úgy néz ki, mint Quasimodo, sőt, lehet hogy pont a legrondább jelentkező az, aki tisztában van minden olyan lehetőséggel, ami milliókat spórolhat a cégnek legálisan, míg a szöszi bombázó meg egy nyamvadt ceruzavásárlást se tud rendesen lekönyvelni és több kárt okoz, mint amit a dekoratív megjelenésével a férfi dolgozók morálnövekedésén nyer a cég. :)

justizmord 2016.08.24. 10:13:22

Nemrég részt vettem egy kiválasztás és interjútechnika tréningen. Ezt nem azért írom, hogy vagánykodjak vagy hogy a témában különösen jártasnak tüntessem fel magam, mindazonáltal emlékeim szerint ott azt mondták, hogy ideális helyzetben az önéletrajz kb. a hetedik helyen áll a fontossági sorrendben a kiválasztás szempontjai között. Nyilván nem lényegtelen, hogy mi van benne, de az ilyen posztok alapján úgy tűnik, hogy a pályázók is és a HR-esek is egy kicsit a homályban tapogatóznak, bár ez nyilván munkakör függő is. Amúgy maximálisan meg tudom érteni az álláskeresők problémáit.

2016.08.24. 10:21:00

@Desmond77: "1. Fényképppel kérik a CV-t.
2. Alapból szinte minden cég formulájában szerepel a Hobbi. Természetesen a releváns dolgokat kell említeni.
5. A referencia alapkövetelmény a pályázatoknál. Annyira, hogy tapasztalt kolegánál jobban érdekli a munkaadót az elözö munkaadók értékelése, mint hogy milyen kivételes tehetség Volt az egyetemen."

1. Nem gyakrabban, mint Magyarországon.
2. Ez sem igaz. Ráadásul nem is értelmezhető, mert nyugodtan pályázhatsz pl. europass önéletrajzzal gyakorlatilag bárhová. Az online megpályázható felületeknél is ahány, annyiféle.
5. A referencia sem alapkövetelmény. Viszont felmondáskor kötelező a német cégeknek ilyet kiállítani, de baromi kevés helyet láttam, ahol egyáltalán szóba került, mint értékelési szempont.

2016.08.24. 10:23:43

@rezsiharcos: "Na a bizonyítány másolatától tudok a falra mászni. Még azt sem tudni behívnak-e interjúra egyáltalán, de máris másolgassál nekik."

Van erre egy egyszerű megoldás: egyszer beszkenneled, a másolatot tetszőleges számban küldheted e-mail-ben. :-)

Almandine12 2016.08.24. 10:30:08

Én interjúztatok.

Egy TV bemondónál, pincérnőnél, recepciósnál fontos lehet a kinézet és kellhet a fénykép. Programozónál örülök, ha van, de csak azért, hogy jobban emlékezzek rá utána.

A hobbi érdekességnek jó, ha nem valami szokványos, akkor ezzel is segíti, hogy emlékezzünk rád. Én örülök, ha látom, hogy valaki beírta a CV-be. Részben emberi kíváncsiság miatt is. De ha nem írta be, akkor az sem baj.

3, 4, 7: jogosak. Hozzátenném, hogy elgépeléses CV-k alapján is vettünk már fel nagyon jó embereket. Ennek ellenére sokkal jobb benyomást kelt, ha nincs elgépelés.

Referenciát eddig még sose láttam, nem is kérünk. Nem szükséges, de ha jó, akkor használhat.

Szelid sunmalac 2016.08.24. 10:32:09

Nem tudom, en nem nagyon ertek hozza,ismerem. En eddig csak szakmai szempontbol interjuztattam, nem domping szeruen. Igaz, most is en vagyok a felelos a cegnel a mi teruletunkre belepni kivano jelentkezok sorsaert, illetve volt sajt cegem is, de profi nem vagyok.
Annyit megjegyeznek, hogy:
1. Nemetorszagban ha lehagyod a fenykepet es referenciat a legelso dolguk, hogy mindenhol azonnal bekerik a FENYKEPES oneletrajzot, a referenciat es a kepsiteseket igazolo doksikat (diploma) - ha jol emlekszem egyebeketn otthon detto ez volt
2. Akik azt irjak, hogy a CV-dben csak az adottpozihoz valo relevans info legyen, azok egyszeruen hulyek. UGye senkinem gondolja, hogy ha tobbszaz helyre kuldod el, akkor minden alkalmmal igazitgatod a CV-d. Ezt a normalisabb HR-esek sem varjak el. Mint hogy az is benne van, hogy eg 10+ tapasztalattal biro ember eleve ciszavakban irja le az elozo feladatokat, kulonen 10+ oldal lenne. Ettol fuggetlenul ez az ember tobb kulonfele piziciora is alkalmas lehet, ezert sem eri meg.
3. A legtobb (nem magyar) munkaado a korrektseget szereti. Tehat ird bele a csaladi allapotot, hobbit, jogsit, kepsiteseket, eletkor, fenykepet, fizetei igenyt stb. Akkor tiszta lappal indul valaki. Ellenkezo esetben valamit rejtegetsz, de vajon miert? Ez persze Mo.-n siman hatranyt s jelent, mert ismerek olyan "HR"-es fitala kislanyokat, akik ALLASBORZEN a mellettem levo standon konkretan kijelentettek, hogy ok 40 felett nem is szolnak senkihez. 40...erted? 40!!!! Azert kulfoldon eddig a tapasztalatom az, hogy nem is engednek vezetoi pozicio kozelebe egybizonyos eletkor alatt ,mert nincs kello tapasztalat...
4 Hazudni felesleges! Meg igy is elofordul, hogy felreertheto egy CV, hat meg ha hazudnak benne. Ez raadasul altalaban az elso adando alkalommal kiderul, marpedig ki akar olyat felvenni, aki mar egy CV-ben hazudik, ahol meg nicns tetje a ceg szamara?
5. A fizetesi igeny azert a legtobb munkakornel egeszen jol beloheto. Az persze amit az egyik kommentelo irt, komlett baromsag, hogy egyenre lebonthato nyereseg/kiadas. De iman utana lehet jarni legalabb a "kozeparfolyamnak" a sjat igenyt pedig tapasztalat/tudas/kereslet/kinalat/ alapjan lehet modositani. Aztan vagy bejon, vagy valamelyik fel alkudni kezd, vagy eleve telejsen elternek az elkepzelesek, de akkor meg amugy is mindegy.

doci606 2016.08.24. 10:32:20

Fénykép - ha valaki fénykép alapján dönti el, kit hív be, akkor az a végső döntésnél is a külsőséget fogja figyelembe venni, tehát, miként azt vki leírta, jobb ezen inkább interjú előtt túlesni. Az értelmes ember nem ez alapján dönt.
Tolsztoj regényt írni hiba, de azért néhány kiegészítő infó, nem árt, lásd hobbi. Hazudni nem érdemes, mert habár az első körben kicsi a valószínűsége, hogy utánanéznek, de utána már könnyen előfordulhat, de az se sokkal jobb, ha már az alkalmazás során derül ki a dolog.
Nálunk két fő tényező van a választásnál:
Tapasztalat - személyiség
A tapasztalat kérdését tudja igazolni az önéletrajz, a személyiség az interjú alatt mutatható meg.
Fizetés meghirdetése működhet a tömegállásoknál, ahol egy munkakörre nagyjából azaonos fizetéseket adnak (gyártósor mellett, stb.), de más esetekben, ha olyan a jelentkező (tapasztalat, piac ismerete, stb.), lehet, hogy a mukaadó inkább bevállalja, hogy a tervezettnél magasabb fizetést adjon, de hosszú távra jobb munkaerőt kapjon.

Erdőtársulás 2016.08.24. 10:37:24

@Nazareus: Már sokan megelőztek, de fontosnak tartom leírni: legyen a hirdetésben egy kijelölt bérsáv, vagy közöljék azt a tanácsadó céggel. Miért? Mert kár bárkinek is arra pazarolnia az idejét, hogy olyan interjúra elmenjen, vagy olyan interjút szervezzen, aminél totál mások a két fél elképzelései, és nem lesz megegyezés. Munkáltatói oldalról - hossztávon senkinek sem jó, ha valaki alul lövi a bért, és azon a béren fel is veszik. Abból később balhé lesz. De a leglényegesebb az, hogy a vállalkozás egy gazdasági vállalkozás, ami pontosan ki tudja számolni, hogy egy adott munkakör mennyivel járul hozzá a bevételéhez, azaz mekkora költségszintet tud vállalni. Ha nem tudja/nem akarja, és pl. vezetői szimpátia határozza meg a béreket, az a vállalkozás már tönkrement, csak még legfeljebb nem látszódik rajta.
Teljesen hibás az a magyar hozzáállás, hogy a bérekről nem beszélünk, a bér kérdést a jelölt ne feszegesse, illetve hogy az utolsó körre hagyjuk. Egyszer érdemes lenne kiszámolni hogy a felesleges interjúkkal mennyi pénz folyik ki a kasszából.
A kedvencem esetem egy HBO-s állás megpályázása volt, mintegy tíz éve, aminél 3 körben fárasztottuk egymást, egy alkalommal 4 órás szakmai teszteléssel - jó sokba került nekem a parkolás a XI. kerületben. A bérigényem ismert volt, nem titkoltam el. Fél éve kerestek szakembert, a fejvadász már a haját kitépte mert senki sem volt szakmailag elég jó. Ekkor futottam bele a társaságba, és minden szempontból teljesen meg is feleltem, rögtön fel is vettek volna. Csak a bérben nem tudtunk megegyezni, mert én fillérre pontosan ott húztam meg a vonalat, ahol a jelenlegi bérem volt, de az HBO ez alá kívánt lőni. Negyedik kör az volt, hogy a HBO-os HR-es csaj, aki addig barátságos volt, felhívott és leb*szott, hogy nekem nem a szakmai kihívás hanem a pénz fontos, milyen szemét alak vagyok. Még szerencse hogy kötöttem az ebet a karóhoz, így legalább megtudtam hogy mennek a dolgok ott. Az ötödik körben a kiközvetítő tanácsadó hívott fel - roppant korrekt módon - elnézést kérni. Együttérzésemről biztosítottam... Normális dolog ez? Miért kell ezt így csinálni?

Plumper_ 2016.08.24. 10:42:59

csak hazudni kell, mint a vízfolyás.
hamis, szuper profil kell a LinkedIn-re, és legyen egy vállalati FB oldalad is (a privát mellett)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.08.24. 10:46:22

Az a baj, hogy amit leírsz, annak nagyrésze az álláskereső ellen dolgozik...

Fénykép: általános tapasztalat, hogy a fényképes CV-k jobban működnek. Arcot adnak a mondanivalónak, nehezebben dobnak félre egy olyan papírt, zárnak be egy olyan fájlt, amiben arc van. Lehet, hogy ez nem tudatos a toborzók részéről, csak a sokéves tapasztalatom alapján mégis így van. Engem pl. a nevem alapján biztosan nem jegyeznének meg, a vörös hajamról bárki emlékszik rám :)

Érdeklődési kör, hobbi: Mindig bele kell írni, és nem a motlevélbe. Mert ha kapsz egy álláshirdetésre 400 pályázatot, kb. azonos tapasztalatú, végzettségű emberről, akkor meg fogod jegyezni a hegedűst, a bűvészt, meg azt a csajt, akinek virág van a hajában a fényképen... Esetleg azt, aki abba a suliba járt, ahová te, vagy dolgozott annál a cégnél, ahol régebben te is. A Kiss/Nagy/Tóth/Kovács stb. nevű embereknek majdnem az egyetlen esélye, hogy valami lyenből megjegyezzék őket.

Referenciák: aki ad referencialevelet, az biztosan nem hibázik. Ha te mással akarsz beszélni, az meg inkorrekt. Meg lehet, hogy pont azzal a cégnél lévő volt főnökével, akiktől úgy vált el, hogy a munkaügyi bíróságot is megjárták...

Szelid sunmalac 2016.08.24. 10:49:19

@Erdőtársulás: Szerintem a HR-esek nagy resze olya ember, aki semmihez, de legfokepp az emberekhez nem ert.

Szelid sunmalac 2016.08.24. 10:57:12

@jobangel: Neked voros hajad van? Egy LELEKTELEN ember HR-es?!

Y0da 2016.08.24. 10:58:33

@jobangel:

Szerintem "motivációs levelet" egy normális cég nem vár el. Ami azt illeti ahol én dolgoztam sehova nem kellet még ilyet küldenem.

zsoci 2016.08.24. 11:00:10

@tnsnames.ora: Pontosan! Én például, ha a munkáltatói oldalon ülök eleve kiszórom azokat az önéletrajzokat, amik szárazak, üresek. Én az emberre vagyok kiváncsi. Már eleve nem szeretem ezt az amerikai stílusú önéletrajzotma kifejtő szövegest sokkel jobban csípem.

Erdőtársulás 2016.08.24. 11:19:03

@zsoci: Kiszórod? Hm... Akkor te nem vállalkozás feladatainak optimális ellátásához keresel erőforrásokat, hanem állatkertet építesz :-D

Szelid sunmalac 2016.08.24. 11:34:07

@zsoci: Tehat a szerinted "szraz" oneletrajzokat kiszorod. Ertem. Akkor nalatok nagyon jo neletrajziro szakemberek lehetnek alkalmazasban. Kerdes, hogy te valami oneletrajziro ceget vezetsz-e vagy pedig mas kvalitasokra is szukseg van-e

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.08.24. 11:42:47

@Szelid sunmalac: Nem vagyok sem HR-es, sem lélektelen :)

lavór 2016.08.24. 11:43:32

Drága magasan képzett HR szakik! Teccenek tunni, hogy úgy néz ki, munkaerőhiány van?
De lehet a hülyeséghez ragaszkodni, csak attól munkaerő nem lesz.

kacsa. 2016.08.24. 11:43:59

Azt hiszem, én is jó néhány pontot megsértettem már.
Amikor a mostani főnökömmel szóba került a téma, azt mondta, hogy ő például szereti, ha van fénykép az önéletrajzban, mert az személyesebbé és megjegyezhetőbbé teszi: nem a sokadik önéletrajz lesz a fejében, hanem x. y. álláskereső. Aki meg pofa alapján válogat, az legkésőbb az állásinterjún úgyis megteszi.

Az első állásomat egyébként azért kaptam meg (fél év munkanélküliség után), mert ők ugyan nem kértek referenciát, de benne maradt az önéletrajzomban (ráadásul lazán a hobbim is kapcsolódott ahhoz a munkához). A címszavak alapján nehéz felmérni a valós tudást, úgyhogy felhívták az egyik referencia személyt, akitől azt a módszert tanultam. Minden évben végez több száz ember azon a szakon, egy pályakezdő viszonylag kevés dologgal tud közülük kitűnni. Ők nem ismerték azt a módszert, de használták volna, én meg a szakdolgozat miatt igen.
Megjegyzem: amikor felmondtam ott, utána elmesélte a titkárnő a kiválasztás menetét: érkezett több, mint 300 önéletrajz arra az állásra, ezeket ő előszűrte, mert kb. a műkörmöstől a masszőrig mindenféle ember jelentkezett rá, holott a kiírásban egyértelműen benne volt, hogy milyen végzettség (diploma) és ismeretek kellenek hozzá. Így maradt pár tucat, amit továbbküldött a kisfőnöknek, ő szakmailag szűrt és az így megmaradt önéletrajzok kerültek egyáltalán a főnök asztalára. Úgyhogy azokat sem irigylem, akik munkaerőt keresnek. A személyzetisek egyébként magába a kiválasztásba nem is szóltak bele, ellenben lehetett őket mindenféle munkaügyi kérdéssel zaklatni.

Amit viszont utálok: Amikor már a jelentkezéshez is 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványt kérnek.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.08.24. 11:44:03

@Y0da: Sőt, sokan el sem olvassák, mert nem érdemes. Ha olyat írunk, amit érdemes elolvasni, akkor viszont önmagában nyerő a motlevél. Összetettebb dolog ez annál, amit a poszt sejtetni próbál.

Nazareus 2016.08.24. 11:45:39

@dik_: Ki van irva az autóra az ár?? Na mennyi van kiirva? Elárulod? :D

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.08.24. 11:45:49

@anyád egy szőke nő: Én ezt utálnám, mert az álláskeresőknek nem jó. Mert mindig lesz, aki akkora bajban van, hogy pl. alálicitáljon. Meg mindig lesz, aki beír valamilyen összeget az álláshirdetésbe, aztán állásinterjún majd lejjebb alkudja a jelölttel.

Csak Norris 2016.08.24. 11:46:15

@trev:
"1. Nem gyakrabban, mint Magyarországon.
2. Ez sem igaz. Ráadásul nem is értelmezhető, mert nyugodtan pályázhatsz pl. europass önéletrajzzal gyakorlatilag bárhová. Az online megpályázható felületeknél is ahány, annyiféle.
5. A referencia sem alapkövetelmény. Viszont felmondáskor kötelező a német cégeknek ilyet "

1. A 4. munkahelyemen vagyok németországban, és számos közvetítönél megfordultam a pányázatok során. Mindenhol kérték a képet.

2. De igaz és értelmezhetö, csak kis tapasztalat kéne hozzá, amit az ember nem könyvekböl szedett össze.
Az összes komolyabb követítö és mérnökiroda azzal kezdte, hogy az ember orra alá dugták a saját formulát, hogy lsz. kitölteni. A saját ara Volt jó, hogy felkeltse az érdelödésüket, és ök a sajátjukat adják tovább az ügyfélnek. Egyedül a kis mucsa cégek nem csináltak ilyent.

5. Legalább ekkora marhaságot ne mondanál. Enélkül szóba Sem állnak veled. Amikor kijöttem, és át akartam menni német céghez, vissza kellett menni a magyarokhoz, hogy ugyan írjanak már, söt nekem kellett megfogalmazni, mert a Magyar cégeknek fogalma nincs ennek a formalitásáról. Magyrok csak a munkáltatói igazolást ismerik, de itt arról van szó, hogy hogy lehet virágnyelven leírni hogy valaki jó dolgozó Volt vagy nem.(mert negatívat nem írhatnak.

Itt egy részletes cikk, hoyg lehet leírni szép szavakkal hogy valaki szart Sem teljesített pl.:
arbeits-abc.de/formulierungen-im-arbeitszeugnis-und-ihre-bedeutung/

Itt meg 1-2 gondolat, hogy hogy kell kimagyarázni, ha nincs Arbeitszeugnis.
www.stellenanzeigen.de/blog/bewerbung-ohne-zeugnisse-so-geht-es-richtig/

Tehát kb. annyira lényegtelen, mint a büntetlen elöélet. Persze ha lovakat akarsz istápolni niedersachsenben, vagy mosogatni, akkor nem fontos...

3

Nazareus 2016.08.24. 11:48:57

@DocBulywood: Nem értitek az autós példát. Nyilván függ az adott autótól, hogy mennyit ad érte a vevö - na meg mennyi pénze van. Azonban lehet, hogy 2 millióért keres autót, de mégis háromért fog venni, mert annyival jobbat kap, hogy megéri. Ugyanigy egy munkáltató lehet, hogy x Ft-os fizetésben gondolkodik, de lehet, hogy egy adott dolgozónak megadja a 2x fizetést is, mert annyival jobb képességü, hogy megéri neki.

Nazareus 2016.08.24. 11:51:40

@Erdőtársulás: "De a leglényegesebb az, hogy a vállalkozás egy gazdasági vállalkozás, ami pontosan ki tudja számolni, hogy egy adott munkakör mennyivel járul hozzá a bevételéhez, "

Nagyrészt igazad van, de nem a munkakör járul hozzá a bevételhez, hanem a dolgozó. Ha pedig a dolgozó sokkal jobb, mint általában az azon a pozición lévö emberek, akkor megéri sokkal többet fizetni neki. A bérsáv persze jó iránymutató, de nem szentirás.

prettyinpink 2016.08.24. 12:04:08

A gond szerintem az, hogy itt a kulfoldi CV oldalak okossagat forditotta le valaki magyarra. Itt (Irorszagban) pl. 10-bol 9 oneletrajzban nincs fenykep. Van ennek jo oldala, de ha nincs a homlokodra tetovalva, hogy "gyilkos vagyok", akkor akar meg jol is kijohetsz egy fenykepes oneletrajzbol.
Az hogy leirod mit csinalsz a szabadidodben mutatja, hogy nem egy depresszios, otthon ulo, pszichopata vagy, meg ha irrelevans is. Aki ezzel nem tud mit kezdeni, az, ahogy az elso kommentelo is szepen megfogalmazta, nem engem minosit.
Ket dolog meg. A CV-det atlagosan 30mp alatt futjak at elsore. Ugy legyen meszerkeszte, hogy a fontos dolgokat ennyi ido alatt ki lehessen szurni. A masik, hogy minden ember az emberi fajba tartozik, igy nem hiszem, hogy ennek leirasa valaha is elofordult oneletrajzban....vagy mire gondol a poszt iro? Hogy netan a kutyam jelentkezik call centeresnek? Vagy netan a szarmazasra? Akkor kereteik ne a faj szot hasznalni.

anyád egy szőke nő 2016.08.24. 12:09:21

@Nazareus: rossz analógia. Egy autónak szerepel a hirdetésekben az ára.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.08.24. 12:12:49

"A kiválasztást végző szakemberek " Tárgyi tévedés. A kiválasztást az esetek 95%-ban nem szakemberek végzik.....hanem a HR munkatársai...akik biztos hogy sok mindenhez értenek, de a kiválasztáshoz nem. Ez dettó igaz a "fejvadász" cégekre is.
Krízismenedzseri pályafutásom tapasztalatai alapján fel is állítottam egy ökölszabályt.
Egy gazdálkodó szervezet hatékonysága mindig fordítottan arányos a HR (kiválasztást végző szakemberek) befolyásának a nagyságával és a vállalat előtt sorakozó céges autók számával.

Erdőtársulás 2016.08.24. 12:13:45

@Nazareus: Nem biztos hogy ki tudod használni, hogy valaki sokkal jobb mint a többi, sőt, az a gyanúm hogy általában nem. Két feltételnek egyszerre kell teljesülnie:
1) Teljesen önálló munkavégzésre alkalmas munkakörnek kell lennie, aminek sem inputja, sem outputja nem függ mások sebességétől, teljesítményétől, azaz rugalmas. Különben nem termel többletet. Üresjárat alatt meg esetleg a többieket szórakoztatja - azok idejét lopva.
2) Ha termel többletértéket, akkor azt rugalmasan vagy-e képes értékesíteni a lánc végén?
Az elsőre példa egy polcfeltöltés, egy gyártószalag. A másodikra egy olyan, fix megrendelésre dolgozó cég, ami az erőforrásokkal JIT szerint tervez.
Természetesen hozzáigazíthatják az új kolléga teljesítményéhez a tervezést, rendszert, azonban az drága móka, plusz hosszútávon veszélyes is, mert a cég működését olyan erőforráshoz igazítják, ami korlátosabban férhető hozzá. Azaz növekedik a függőségük. Ott aztán a munkaerő bérkövetelése (vélt hatalma) is exponenciálisan szaladhat felfelé. Magyarországon több ilyet is láttam már.
Még egy tanácsadónál is gond a zsenialitás, mert olyan problémafeltáráskor olyan - akadályozó, gátló, hátráltató - mintákat fedezhet fel, amiket a vállalat jelenlegi maturitási szintjén nem tud megbontani. Ilyenkor jobb ha hülyének adja ki magát, és talál pár rossz kifogást, amit a vezetők amúgy is hallani akarnak. Legalább a pénzéhez jut.
Az egyszerű vállalatgazdasági racionalitás tetejére ráül még egy vállalati (vagy akár nemzeti) kulturális tényező is, azaz hogy a szervezet mit vár el az embereitől. A japánoknál például nincs olyan aki zseniális, és előre szalad, együtt maradnak, együtt mozognak, a leglassabb, leggyengébb munkaerő sebessége határozza meg a vektort...

Circus 2016.08.24. 12:22:39

@Nazareus: én kívülről hogy a fenébe tudjam megítélni, hogy pontosan milyen feltételekkel, milyen körülmények között, milyen elvárásoknak kell megfeleljek? Logikailag is teljesen hibás a 'te mondd meg, mennyit akarsz' hozzáállás. Nekem ebből az jön le, hogy egyetlen dolog fontos a jelölttel kapcsolatban - ócsó legyen. Ez ma már nem az a kávéház, csak szólok.

DocBulywood 2016.08.24. 12:43:39

@igazi hős:

Ez a saját példád. Mondhatnám, agysebész vagyok, ez ugye eléggé specializált terület. Nehogy már én licitáljak magamra! Mondjuk itthon biztos nincs kiírva, h agysebész fizetés: nettó 2 misi, ugye?

DocBulywood 2016.08.24. 12:45:55

@a nemzet fogatlan provokátora:

"Először is: a legtöbb álláshirdetés úgy van feladva, hogy FÉNYKÉPES önéletrajzot kérnek."

Mondjuk, ha pornózni megy az ember, még érthető is, mert ott ugye jól kell kinézni, arcra, testre, egyéb testrészre.

De aki pl programoz, CNC-n dolgozik, hegeszt, stb., az úgysem fog kliensekkel találkozni, minek róla fénykép? Tudja-e a szakmáját, hajlandó-e tanulni / fejlődni, vagy sem.

Tehát minek a fénykép?

eMJe 2016.08.24. 12:47:07

@Ödenburger [Hu/At]: Akkor te valami nagyon más területen mozoghatsz, mint ahol én szoktam. Életkort, hobbit, referenciát már évek óta nem írok bele az önéletrajzomba. Ezt a potenciális beosztottaktól sem várom el. Rohadtul nem érdekel, hány éves, hogy néz ki. Ez max a felszínes embereket érdekli. Egy 50 éves is képes beilleszkedni 25 évesek közé, és fordítva is. Akit meg az érdekel, hogy ki hogy néz ki, az nem odavaló. Hobbi meg minek, max megkérdezem, nem döntő tényező. Legfeljebb ha valami nagyon különleges, és minden másban egyező másokkal, de akkor is kicsi a valószínűsége. Olyan nincs, hogy minden másban egyezzen más jelöltekkel.

Méh a hiányos önéletrajz sem bukó, ha amúgy megfelelő. Interjún rákérdezek / rákérdeznek. A horoszkóp remélem nem számít :D

Erdőtársulás 2016.08.24. 13:08:29

@eMJe: "Egy 50 éves is képes beilleszkedni 25 évesek közé, és fordítva is. "
Ez sajnos nem garantált, Magyarországon pedig igen ritka is. Nem szabad ezt ilyen félvállról venni. A szervezeti kultúrán múlik. Ha csak 25 évesek vannak a "csapatban", szinte biztosan nem fogják könnyen az 50 évest. Nem is lehet erőltetni. Sok olyat láttam már, hogy egy (jellemzően középkorú vagy idősebb) vezető abba bukott bele, hogy ilyen "reformot" akart keresztülvinni egy korosabb kolléga felvételével. Fordítva se sokkal jobb, a fiatalok általában olyan munkatársakra vágynak, akikkel azonos problémáik és érdeklődési körük van, az idősek pedig jellemzően a munkaidő végén a családjukhoz akarnak hazatérni - percre pontosan. Még tovább árnyalja a helyzetet, hogy a nők esetében még zűrösebb ez a kérdés, mint a férfiaknál.
Ha egy csapatban viszonylag a homogén a korcsoport, azt csak lassú, óvatos munkával lehet fellazítani. Komoly változásmenedzsment tudás és tapasztalat kell hozzá.

A kor feltüntetése rendkívül fontos. Nem diszkrimináláshoz, hanem a szervezethez való asszertivitásról való meggyőződés egyik fontos eleme.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.08.24. 13:22:32

@Erdőtársulás: Tapasztalatom alapján a homogén korcsoportok nem igazán hatékonyak. Túlságosan egysíkú a gondolkodás.
Az inhomogén korcsoportot különösképpen nem probléma kezelni. Világossá kell tenni azt, hogy nem azért járunk be dolgozni, mert jól akarjuk érezni magunkat, hanem azért hogy a ránk bízott feladatokat hatékonyan elvégezzük.
Ha ez az elsődleges szempont, akkor nincs probléma.
De az eredeti kérdésre visszatérve. A CV-nek annyira kell jónak lennie, hogy a versenyzőt behívják beszélgetésre. Az sokkal fontosabb, hogy a CV minőségében összhangban legyen a pályázóval.

eMJe 2016.08.24. 13:22:54

@rnz: Sok ilyen hely van még, nagy részénél mondjuk nem is éreztem jól magam. A teljesítmény érdekel, azoknál meg nem az volt az elsődleges szempont :D

@Erdőtársulás: "1) Teljesen önálló munkavégzésre alkalmas munkakörnek kell lennie, aminek sem inputja, sem outputja nem függ mások sebességétől, teljesítményétől, azaz rugalmas."
"Az elsőre példa egy polcfeltöltés, egy gyártószalag." A gyártószalag, az gondolom vicc akart lenni :D

eMJe 2016.08.24. 13:26:44

@Erdőtársulás: Én mást tapasztaltam. Nyilván nem is úgy kell beilleszteni a csapatba a delikvenst, hogy itt van XY, és kész. Ennél azért komolyabban :D Nyilván nem mindenkit lehet, de aki értelmesebb (elvileg operátori szint felett inkább annak kellene lennie, de az Mo), ott működni fog ez. Szóval nem, a kor rohadtul nem fontos :D Akinek szempont, azzal én sem foglalkozom

Erdőtársulás 2016.08.24. 13:29:09

@eMJe: " A gyártószalag, az gondolom vicc akart lenni"

Nem, nem akart az lenni. Egyfelől mert ez a legtökéletesebben vizualizálható példa, másfelől mert Magyarország exportjának közel 90%-a abból a szektorból indul, ami így működik.

eMJe 2016.08.24. 13:30:31

@Fuxos (ex bömis): Jogos, alapból, aki kicsit is gondolkozik, azt tudja, hogy többféle embert érdemes beválogatni. Sőt, néha olyat is, akinek fogalma sincs az egészről, mert lehet, ebből kifolyólag olyat kérdez, amire a szakik nem is gondoltak, és elképzelhető, az lesz a megoldás, vagy legalábbis azon az úton elindulva. De ha csak simán nézem egy csapatot, akkor sem árt ez. Ehhez még csak lean tanulmány, teamcoachnig és egyéb varázslatos tudomány sem kell. Talán némi EQ, bár amúgy sem árt, ha egy vezető rendelkezik vele. Tudom, ez Mo :D Nem lehet mindenki csatár vagy védő :D

eMJe 2016.08.24. 13:31:50

@Erdőtársulás: Nézd meg azt is, amit előtte beidéztem :D Sem inputja, sem outputja, teljesítménye stb nem függ más sebességétől? :D

Szelid sunmalac 2016.08.24. 13:33:10

@Erdőtársulás: Jajjj neeee....te is gondolom valami multinal vagy, leginkabb 40-en alul. Kulonben nem mondanal ilyen hulyesegeket, de lagalabb nem lennel roluk meggyozodve. Szep es jo az ifjonti hev es megvalto tudat amivel a legtobb fiatal rendelkezik, de az rohadtul keves ahhoz hogy sikeresen mukodjon egy ceg. Forditva detto. Egy tapasztaltabb ember nem feltetlen arra valo, hogy mindnefele feladatot csinaljon, nala mast kell kihasznalni.

Erdőtársulás 2016.08.24. 13:34:28

@eMJe: "Akinek szempont, azzal én sem foglalkozom"
Egy vállalatnál, különösen nagyvállalatnál kevésbé teheted azt meg, hogy közlöd: "vele nem foglalkozok". Ez ugyanolyan öntörvényűség, mint a nem a te korosztályodhoz tartozók elutasítása. Ott meg ez lesz a probléma. Ez nem tűnik gyakorlatból származó tapasztalatnak.
A társas gazdasági vállalkozások egyben emberi közösségek is. Ezek a közösségek többé-kevésbé a szélesebb társadalmi környezetük szabályai szerint működnek.

Erdőtársulás 2016.08.24. 13:37:03

@eMJe: "Sem inputja, sem outputja, teljesítménye stb nem függ más sebességétől"
A pont ott van, pongyolán fogalmaztam, az ellenpéldára irányult. :-)

eMJe 2016.08.24. 13:38:25

@Erdőtársulás: El szoktad az egészet is olvasni, vagy csak egy mondatot ragadsz ki, és a környezet nélkül értelmezed? Akinek a kor fontos, azzal én sem foglalkozom. Ez milyen esetben fordulhat elő? Ha én jelentkezek valahova. Tehát ha ott fontos, akkor oda rohadtul nem mennék szívesen :D Ha én felvételiztetek, akkor már nem ez a lényeg :) A saját csapatomnál pedig meg tudom oldani :)

Erdőtársulás 2016.08.24. 13:40:38

@Szelid sunmalac: Összemostad a korról és a teljesítményről való elmélkedéseimet. Hidd el (vagy olvasd el újra), nincs közük egymáshoz, két teljesen különálló téma. :-)
A kornál az asszertivitással, a tapasztalatnál pedig a teljesítmény bérre való válthatóságával foglalkoztam.

Novák Aircraft Ferencné 2016.08.24. 13:48:05

@jobangel: Olyan vélemyénye érdekelne, aki HR-esként dolgozik. Van egy unokaöcsém. 35 éves és már a 3. főiskolát/ egyetemet koptatja nappalin( jelenleg gazdasági képzés BGF), (az első kettőt nem végezte el), mellette nem dolgozik. Mindig mondjuk neki, hogy legalább valami gyakornoki állást megcélozhatna a suli mellett. De erre ő mindig azt válaszolja, hogy 35 évesen már nem vennék fel sehova gyakornoknak, mert ilyen helyekre a 20-as éveik elején járó embrekeket szoktak felvenni, és hogyha meg nem írja bele a cv-be a születési dátumát, akkor úgyis kapásból dobják az önéltrajzát. Mennyire igazak ezek?

Erdőtársulás 2016.08.24. 13:53:10

@eMJe: Ha már megoldottad a saját csapatodnál, az tök jó. Ha nem akarsz olyan helyre menni, ahol ez nincs megoldva, az már egy nagyon más kérdéskör. És érzésem szerint ez tartozik a nagy többségre. Mert sajnos Magyarországon többségében ez nincs megoldva. 20-25 fős cégeknél ugyanúgy futottam bele, mint olyannál, ahol csak egy üzletág könyvelői 40-en voltak... Ezekről beszélek, amikor azt mondom, hogy fel kell tüntetni a kort, mert nyilvánvaló, hogy ezeket a vállalkozásokat sem húzhatjuk le a WC-n, csak mert így működnek, ilyen a szervezeti kultúrájuk.
Most éppen (elméletben) munkaerőhiányban szenved az ország, tehát nehéz válogatni a jelöltek között, de ez nem jelenti azt, hogy a probléma megoldódik. Attól, hogy a főnök akarja, még nem fogják elfogadni az új munkatársat. Talán még veszélyesebb is a helyzet, mert a vezetők kényszerből döntenek. De nem lesz mindig így. Amikor ismét nyomásossá válik a munkaerőpiac, megint válogatni fognak.

eMJe 2016.08.24. 13:53:21

@Novák Aircraft Ferencné: Látod, jó kérdés. Én is nemrég pályáztam meg egy "junior" állást, pedig sok x éve dolgozom :) Bár már foglalkoztam a leírtakkal, de csak részben, teljes munkaidőben nem, viszont szívesen váltakén, mindig is érdekelt és kötelezőnek tartottam a folyamatfejlesztést.

Szerintem megpróbálhatja. Aki akarja, az érettségiből ki tudja számolni, hány éves lehet. Legfeljebb csináljon a CV-be egy egyéb menüpontot, oda írja bele, miért is érdekli egy gyakornoki pozíció. Remélhetőleg elolvassák, bár én is oda írom, hogy ha úgy alakul, költözök, mégis dobták már vissza azzal, nagy a távolság :D (a megadott 30km helyett 70 volt)

eMJe 2016.08.24. 13:58:38

@Erdőtársulás: Ezért kell az új dolgozót "integrálni" :D Lehet, ott lehet a hiba, hogy elfelejtik, hogy ez mellé a jelenlegieket is "integrálni" kell valamilyen szinten, hiszen változik a csapat.

@Novák Aircraft Ferencné: Amit neked írtam, eltűnt, nem írok még egyszer regényt :) Szóval, aki akarja, ki tudja számolni az érettségiből, hány éves lehet. Inkább íja bele a CV-be, miért is jelentkezik gyakornoknak. Én is gondolkozok váltáson, ezért is írtam bele oda, hogy bár az eddig munkáim egy részét képezték a feladatok, de szívesen kipróbálnám magam teljes munkaidőben is, hogy csak a folyamatfejlesztésekkel foglalkozzak :D Sajnos nem garancia, hogy végigolvassák, nemrég dobták úgy vissza a CV-n (pedig ők kerestek meg), hogy távol lakom 830km helyett 70), holott az önéletrajzomban mindig benne van, hogy ha úgy alakul, költözök, és a motlevbe is külön beleírtam :D :D :D

2016.08.24. 14:33:56

1. kifejezetten ellenszenves ha nincs kep. Egy jo foto felkelti az erdeklodesem. A szar is, foleg ha vmi partifotot vag be a jelolt.
2. Kihagyhato ha nem relevans, ahogy minden mas. Nem novellat irtok, hanem szakami oneletrajzot, ami az allaspalyazathoz szorosan kapcsolodik. Nem erdekel, hogyan tudsz festeni, ha arufeltoltonek hivlak be. Kiveve ha dekoratornek, mert akkor a muveszeti venad pluszpont.
3. ne legy igenytelen. Ha napokig izzadva nem tudod osszehozni, lektoraltasd. Mindenkinek vannak nyelvtannaci haverjai. Ha neked nincs, akkor te vagy az :), kor bezarva. Ha saja tmagadra sem vagy igenyes, hogyan varhatom majd el toled, h a rad bizott ertektargyakra hogyan leszel az? Kartevo meg nem kell senkinek, lopnak igy is elegen/eleget.
4.Teljesen irrelevans ez is, kiveve ha valamiert elonyt/hatranyt jelenthet a melohoz. 50 korul nem foglak a banyaba leengedni, ahogy palyakezdokent se ugyfelek koze. Ugyis rajovok, ha mast nem felemelve a kagylot es beleszolsz.
5. Nem erdekelnek az elozo ceged sablonlevelei amit vmelyik kezdo hr-es a googlebol ganyolt ossze. Inkabb adj egy nevet, telefonszammal, ahol utanad erdeklodhetem. Ezt amugyis megtennem a volt munkahelyeidnel, de ha segited a munkam az pluszpont.
6.Legyel tomor es lenyegretoro. Kepben vagyunk a poziciohoz szukseges skillek donto tobbsgevel, nem hulyek ulnek itt se, nem kell elmondani kormondatokban, hogy mit csinaltal. Nagyjabol sejtjuk es ez eleg. A tobbit majd a szakmai vezetod szemelyesen kiszedi beloled. S remelhetoleg lesz mit.
7.Ne, tenyleg. Nincs rosszabb mintha elkaplak, hogy csalsz ES hulyenek nezel, hogy majd nem veszem eszre. Ezt szemelyes serteskent veszem es csak akkor nezem el, ha rendkivul ertekes vagy a tudasod miatt. Egyebkent vannak mestercsalok, akik atjutnak a rostan, hogy aztan a palyan rovid ido alatt elverezzenek. Senkinek nem jo ez a kudarc. Te sem profitalsz belole. Plusz orokre emlekezni fogok a nevedre es ahanyszor utanad erdeklodnek a jovoben a szakmabol, le foglak huzni. 2016 van, semmi sem marad titokban.

Ha a pozicio 80%-at teljesited, mar kezdhetsz remenykedni. Nem tudod, hogy eppen arra pozira hanyan jelentkeztek, ebbol mennyi ember jobb nalad stb. Lehet, hogy allandoan futo hirdetesre jelentkezel, es eppen akkor van uresedes, de nincs konkurenciad igy kvazi felveszlek, bizva, hogy tuleled. Az eselyt megkapod es ha fasza gyerek vagy, elsz vele! Ha hatranybol indulsz a kezdet meg durvabb, de rengeteget tanulhatsz ha nem adod fel es kuzdesz.

A legjobb allaskeresesi pozicio egyertelmuen persze, ha van allas az embernek, lehetoleg hasonloan szakmai. Plusz minusz van atjaras a legtobb terulet kozt az adott szektorban.

Rengeteg ingyenes tool, tanfolyam, gyorstalpalo van a neten, amivel bovithetitek a tudasotokat. Ami minel szelesebb sokretubb, annal ertekesebbe, a tobbiek fole emelhet titeket.

Ne feledjetek, a legnehezebb bejutni. Utana kis sutnivaloval nincs lehetetlen. Ha nem az adott cegnel, akkor egy masiknal.

Aki karriert epit, annak meg kotelezo folyamatosan tanulnia.

4.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.08.24. 15:10:52

@DocBulywood: Nemtom, de én az utóbbi ébekben nem láttam olyan hirdetést, ahol ne "fényképes önéletrajz" szerepelne. Tulajdonképpen a magyar nyelvben az önéletrajz szóhoz már hozzánőt a fényképes szó..

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.08.24. 15:21:14

@eMJe: " Talán némi EQ, bár amúgy sem árt, ha egy vezető rendelkezik vele. Tudom, ez Mo :D Nem lehet mindenki csatár vagy védő :D"
Hogy nem árt????? :) :) Valamennyi (nem is olyan kicsi) EQ egy vezetőnek (leadershipre gondolok)kötelező! Ezt nem lehet könyvből tanulni. Ha ez nincs benned, akkor max. egy átlagos vezető beosztású alkalmazott (tisztességes iparosembör) lehetsz.

eMJe 2016.08.24. 15:26:30

@Fuxos (ex bömis): A némit ironikusan gondoltam, mert ez Mo. Bocs, félreérthető voltam :D

Azért könyvből is tanulható részben. Azt gondolom, hogy sok gyakorlással, kitartással meglepően jó eredményeket lehet elérni, kiemelkedőeket is. De olyan, aki nem másokat követ, ha nem őt követik, ahhoz már nem elég, arra születni kell. Pl. sportok, Jobs stb.
A világ élvonalába lehet kerülni futóként, de olimpiát nyerni, ahhoz már adottság is kell. Így értettem :D

Egyébként én ott látom a hibát, hogy menedzserek vannak (jók is, rosszak is), de a vezetést messze elfelejtik. Aztán, ha véletlen van benne, az jó, ha nincs, akkor... :D

vuvuvu2 2016.08.24. 15:35:54

@Fuxos (ex bömis): EQ és leadership közé ne tegyünk egyenlőségjelet, ok? az EQ az alap a leadership kompetenciákhoz. mondjuk úgy hogy az EQ az a beugró a leadership-hez. és hogy mi az EQ, az is kérdéses, mert annak is van vagy 20+ összetevője.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.08.24. 15:52:59

@Novák Aircraft Ferencné: HR-es ugyan nem vagyok, de álláskeresőkkel foglalkozom, és a véleményem egyezik a családéval: gyakornoki állás nagyon jó lenne, és nem baj, ha 35 éves, igenis meg kell próbálni. És fel fogják venni, mert nem az életkor a fontos, hanem gyakornoki állás esetén az, hogy mennyire ígéretes a szakterületen, illetve mivel a gyakornoki állások többségét multik hirdetik, a nyelvtudás meghatározó. Az életkor kevésbé. Születési adatokat szinte soha nem írunk önéletrajzba, úgyhogy nem, ezesetben nem fogják kidobni a CV-jét.
Az ő esetében majd azt kell tudni jól tálalni, hogy miért 35 évesen jár nappalin egyetemre. Kifejezetten nem megmagyarázni, magyarázkodni kell, csak jól előadni.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.08.24. 16:03:06

@vuvuvu2: Nem tettem egyenlőségjelet az EQ és leadership közé.
@eMJe: "Azért könyvből is tanulható részben. Azt gondolom, hogy sok gyakorlással, kitartással meglepően jó eredményeket lehet elérni, kiemelkedőeket is. " Én nem ezt tapasztaltam, inkább sok szenvedést láttam ezen a téren....de teljesen elfogadom, hogy Neked mások a tapasztalataid.
A humorod meg értem. :) :) :)

eMJe 2016.08.24. 17:15:01

@Fuxos (ex bömis): Ezért írtam ezt :)
"A világ élvonalába lehet kerülni futóként, de olimpiát nyerni, ahhoz már adottság is kell. Így értettem :D"

Nyilván 2 mondattal hamarabb kellett volna, akkor érthető, elbacctam. Cikáznak az agyhelyemen a gondolatok :D
Szóval, ahogy te is írod, önmotivációval tisztességes iparos lehet. Jobs nem :D

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.08.24. 17:18:51

A munkáltatók is hazudnak meg elhallgatnak dolgokat az álláshirdetésekben, a munkavállaló miért ne tehetné ugyanezt a CV-jében?

A CV az nem egy részletes és pontos dokumentáció a jelentkező életéről, hanem egy reklámanyag, aminek az a célja, hogy felkeltse az érdeklődést. A jó dolgokat fel kell nagyítani, a kevésbé előnyöseket elhallgatni, és kész.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.08.24. 17:21:38

@zseketto: Ezzel a fennhéjázó szöveggel tökéletesen megtestesíted a tapló, beképzelt, kivagyi, lenéző, élet és halál ura HR-est, gratulálok.

Novák Aircraft Ferencné 2016.08.24. 17:59:00

@jobangel: @eMJe: Köszi a válaszokat, majd megmutatom az érintettnek is, ha legközelebb megyek hozzájuk.:)

2016.08.24. 20:33:32

@igazi hős:
Látom, téged is elküldtek pár/sok állásinterjúról és most magad helyett a HR-eseket okolod. Pedig ha szóban is ilyen szinten kommunikálsz, akkor érthető, hogy nem kapsz kőművesnél magasabb szintű munkát.

1. Te, jobb vagy, mint Columbo, ezt abból, amit leírtam, így kiszűrni, hát, menten hanyatt vágom magam. hogy valaki ennyire tudjon, komolyan...
2. A "kőművesnél magasabb szintű munka" meg annyira emberi és abszolúte nem lenéző illetve nagyképű hozzáállás a kőműves szakmához, nem, teljesen rendben van. Nem érzed, mekkora ostoba kis suttyó vagy, hogy így lenézel embereket?
3. Esetleg egy kis semmirekellő, zéró teljesítményű, istenkét játszó picsogós öntelt, piár-állású HR-esnek tetszik lenni, azért fáj ennyire a mondandóm? Szar ügy! :))).
De erre jó vagy, meg mondjuk páfránynak egy szoba sarkába. :)

Klaric 2016.08.25. 01:01:01

Magyarisztán: fénykép nélkül kuka a CV.

Bizonyítványok=magánokirat, tehát míg nem állnak szerződéses jogviszonyban a munkáltatónak semmi köze a tartalmához, tehát a munkáltató bemondásra elhiszi, majd a felvételkor a jogszerű munkaviszony létesítéséhez kéri, és akkor már a szakképzettség igazolására a munkavállaló köteles is bemutatni. Ha szétválnak útjaik, ezen bizonyítványok másolatát a munkáltató haladéktalanul köteles megsemmisíteni, különben olyan magánokiratot birtokolna, amihez már semmi köze.

Volt már cégvezető, aki a HR-esével párban ment börtönbe, mert bekérték a jelentkezőtől a bizi másolatát, aztán nem vették fel, mert "túl drága" volt, de szükségük lett volna a végzettségére a cég működéséhez... Tehát felhasználták a másolatokat, csak baj lett a csalásból.... az illetőt meg elővették volna azért amit el sem követett... Az ügyész szerencsére gyorsan összeadta mennyi 2+2...

Tanulság: olyan álláshirdetésre, ahol előre követelik a bizonyítványok másolatát nem jelentkezünk, mert:

1., fogalmuk sincs a jogról, olyan pozícióban, ahol ez már alapkövetelmény, tehát dilettáns a cég(vagy a vezetése).

2., visszaélhetnek vele, vagy rosszabb esetben szándékosan ez a cél, mert magyarisztánban vagyunk, ahol a legtöbb felkapaszkodott vezetőnek hívott agyatlan azt hiszi,(tisztelet a kivételnek!) hogy bármit megtehet, mert ő a főnök.... qrva nagy tévedés és ez majd most köszön vissza, hogy munkaerő hiány lett... A kedvenc mondatom, amikor odavágják a dolgozónak, hogy holnapra 100-at veszek fel helyetted... Lássuk! :)

CoolKoon 2016.08.25. 06:49:13

@Omegared: Mondjuk ha már az elején le akarnak rázni/meg akarnak alázni, az nagyon gáz. Olyan helyen az a minimum, hogy az ember azonnal feláll, sarkon fordul, aztán később az ismerőseinek is mind elmondja, hogy nagyívben kerüljék a helyet (ami olyan szakmákban, amikre kevés kvalifikált ember van, még hatásos is lehet).

CoolKoon 2016.08.25. 06:52:07

@a BircaHang Média szerk.: azért azt hozzátenném, hogy én már nem egyszer láttam olyat, hogy a fénykép teljesen másnak mutatta az illetőt, mint amilyennek a valóságban kinéz. Úgyhogy én is inkább a pofavizit híve vagyok.

CoolKoon 2016.08.25. 06:55:28

@a BircaHang Média szerk.: Csakhogy amiket te írsz, azok inkább kiszínezések. Azt azért te se gondolhatod komolyan, hogy a nyelvtudás kiszínezésére nem derül fény (mivelhogy de, villámgyorsan), szakmai tudást igénylő munkáknál pedig az adott szakmai tudás megléte (programozói állásoknál pl. alap, hogy programozói feladattal indítanak)!

CoolKoon 2016.08.25. 07:00:26

@Ödenburger [Hu/At]: Az osztrákokról mindenki tudja, hogy nácik, ezek után az ilyesmin meg se lepődök. Ráadásul nem hiszem el, hogy az osztrákok nem pofa meg életkor alapján osztályoznak (mert szinte biztos, hogy de), viszont ettől még a magyar viszonyokra az általad kifogásolt dolgok abszolút megállnak.

Omegared 2016.08.25. 08:43:21

@CoolKoon: Látom végre valaki, aki tudja, hogy a valóság hogy működik. Személy szerint én voltam olyan helyen (nyilván ezek után a kutyának se ajánlom) , ahol annyira tudományosan végezték a kiválasztást, hogy 3 HR s-el beszélgettem. Kettő a rossz zsarú, rossz zsarút játszotta (jó nem volt) a harmadik meg meg se szólalt. Végig fapofával hallgattak, semmi kedvesség, vagy olyan jelek, hogy szeretnék, ha náluk dolgoznék. Mikor végzett a egyik beszélő, akkor az interjjú közepén felállt, majd állva folytatta:D ekkor a még ülő mindig megerősítésért hátrafordúlt ahhoz aki állt:) Beszélt hozzám egy ember aki állt meg egy másik aki mindig hátrafordúlt...Egy komédia volt.....Az interjú felénél rájöttem, hogy nekik ez csak egy újabb jelentkező, mert őket aztán nem érdekli ki lesz a pozícióban, csak fel tudják mutatni, hogy xy mennyiségű embert meghallgattak. trágya hely, fiatal p*csákkal, akik olyan beképzeltek és sokat hsiznek magukról - miközben az alapvető tiszteletet nem adják meg. Amúgy szépen bemutatták nekem a céget, a halál akar ilyen helyen dolgozni....

Celtic 2016.08.25. 08:55:53

@anyád egy szőke nő: +1
Valtanek, mert kenyelmetlen, de semmi kedvem felesleges koroket futni, mert kiderul, hogy a munkaado egy nagysagrenddel kevesebbre gondolt, mint en....

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.25. 09:11:10

@CoolKoon:

Nyilvánval, hogy ellenőrizhető hazugságot beírni öngyilkosság.

CoolKoon 2016.08.25. 10:39:27

@a BircaHang Média szerk.: Hát pedig valamelyest ezt sugalltad.....mert ugye a kiszínezésbe az is belefér, hogy csórikám a kissé nehezebben ellenőrizhető nyelvtudását (pl. spanyol, lengyel, holland std.) felturbózza, és középszintet ír be annak ellenére, hogy megszólalni is nehezen tud az adott nyelven. Esetleg programozásnál úgy gondolja, hogy alig létező tudással majd legfeljebb összeguglizza a többit...

CoolKoon 2016.08.25. 10:59:51

@Omegared: Ó, a bizottság előtti vizsgáztatást (valami miatt) a bankok szokták nagyon szeretni. De ez még akkor is furcsa.......minek állt fel? Nyomatékképp? Mert értelme szerintem semmi nem volt (én legalábbis ebből arra következtetnék, hogy pisilnie kell valami, és nagyon sürgős neki, hogy kimenjen).....

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.25. 11:00:20

@CoolKoon:

Lényeges dologban hazudni nem érdemes, úgyis kiderül.

CoolKoon 2016.08.25. 11:02:54

@a BircaHang Média szerk.: Na de lényegtelen dolgokban meg minek?

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.25. 11:31:27

@CoolKoon:

Szeretik a HR-esek. Pl. nem szeretik, ha valaki munkanélküli volt, így érdemes ilyenkor helyette kamuzni.

Omegared 2016.08.25. 12:33:40

@CoolKoon: Áh ez nem a bankokra jellemző, hanem olyan cégekre ahol 3\4 a cégnek HR s :D Te összetett gondolkodást sejtesz a mozzanat mögött, pedig nem kell, szimplán csak a bunkóság jele, a tisztelet hiánya. 11 évvel a hátam mögött, alapból is elvárok némi tiszteletet, legalábbis azt, hogy az interjú végéig megtisztel a jelenlétével egy HR s. Kölcsönös tisztelet ennyi, nem több.

Arról már nem is beszélek, mikor az interjún észreveszi valaki, hogy nem azt keresik (a kérdésekkel) miért lenne jó, hanem miért lenne alkalmatlan:D órákat tudnék írni, hogy milyen minősíthetetlen az ahogy 1-1 cég HR je dolgozik, Kevés a korrket, igazi szakmabeli HR-s mert: elment nyugdíjba vagy pont azért golyózták ki, mert túl emberséges volt, törödött az emberekkel. Konkrétan láttam is ilyet, felmondott, mert nem volt hajlandó azt csinálni amit a többség.

Ezért kell 2x is átgondolni, hogy mikor azt mondja (ál)mosollyal egy HR s hogy keresd bármikor, szívesen segít hogy kivel is van? neked segít napi szinten, vagy a főnököket szolgálja csak ki: Elmondod neki a gondod, 5 perc múlva a fúnököd már tud róla.

satöbbi satöbbi satöbbi :D

2016.08.25. 13:10:47

@Firestarter.18: latom, te ilyen "szemetgeci minden munkaltato" szocialista elharcos vagy. Gondolom az elso vagy minden munkahelyi stikliben, ha nem eloznek meg :)

Azt ugye tudod, hogy odakint mar 26 eve kapitalizmus van, szabalyokkal.

Az, hogy egyetlen reszletre sem reagaltal, mindennel tobbet elmond az arroganciadrol es a mindent jobban tudok mentalitasodrol.

Az eg ovja azt a munkahelyet, ahova rovid idore be tudsz sunnyogni ilyen hozzallassal.

CoolKoon 2016.08.25. 13:47:40

@a BircaHang Média szerk.: Jó, az más, de attól még veszélyes, mert elég sok olyan hely van, ahol minden pozícióra rákérdeznek. Aztán ha kiderül, hogy kilóg a lóláb, akkor baj van. Magyarán tudni is kell mondani valamit a bekamuzott pozícióról.

Circus 2016.08.28. 22:26:39

@a BircaHang Média szerk.: "Pl. nem szeretik, ha valaki munkanélküli volt, így érdemes ilyenkor helyette kamuzni."
Egyrészt a munkakereső jobban nem szereti, ha munkanélküli, tehát ha nem szereti, akkor plusz egy pont, amiért jobb, ha nem kerülsz közelebbi kapcsolatba velük. Sok helyen a HR gyönyörűen leképzi a cég kultúráját.

DocBulywood 2016.08.29. 11:00:48

@a nemzet fogatlan provokátora:

Elég szomorú. Sokan azért is esHETnek el egy jobb állástól, mert pofára nézi az embert a HR-es, puncivakarós kis pitscha, nem szakmaiságra. Hogy is lenne, hiszen nem is ért az adott szakterülethez.

Meg is kéne szüntetni a HR-t a francba, semmi szükség a fénykép alapján szűrésre.

Előttem is van az alábbi:

- Főnök! Találtam a Fikapöckölő pozira egy alkalmas jelöltet!
- Mutassa, HR kollegina!

Seggét riszálva beviszi a kinyomtatott önéletrajzot...
- Mit szól hozzá, főnök? Ugye milyen helyes?
- Hm...
- Nézze azokat a szemeket!
- Hm.....
- Nézze azt a nemes orrot!
- Hm.......
- Nézze, milyen kerek az álla!

- Nézze, magácska faszit akar fogni magának, vagy a céghez segít új kollégát találni?
- Hát én, háp-háp-háp, azt hittem, a főnök úrnak is tetszeni fog!
- Nem vagyok homár, engem nem érdekel a fénykép...
- De olyan helyes pasi!
- Biztosan... mondja, egyáltalán elolvasta, milyen szakmai múltja van az illetőnek?
- Izé, hát..., őőőő, háp-háp... a fotója alapján gondoltam...
- Ne gondolkozzon, olvasson! Ez az ember nem erre a pozícióra alkalmas, hanem egy másik területre!
- Én azt hittem...

- Mégis mit? Fikapöckölésre keresünk embert, ez meg xyvsdsß$Ł területhez ért.
- Volt még más is...
- És azok? Azok mihez értettek?
- Fikapöcköléshez, főnök úr!
- És miért nem azokat hozta be hozzám?
- Hát... hát nem volt fényképük, vagy ha volt, nem voltak szimpik.
- Kinek nem voltak szimpik?
- Nekem, főnök úr!

- Magát kéne páros lábbal kirúgnom, mert senkit sem tudunk felvenni. Mit gondol, ki miatt?
- Miattam?!
- Úgy van... mit tegyünk? Mit csináljak magával, mondja?!
- Ha gondolja a főnök úr, bezárom a szobaajtót és.... könnyítek a feszültségén!
- Hm... jó ötlet! - Elterpeszkedik, zippzár lehúz, HR-es pitscha bemászik és...
- Ha jobban belegondolok, úgysem vettünk volna fe... fehh... fehhhll... huhhhh... senhhh... kit.... ezekhhh.... kihhhrakk...hhhhh...athhh áll... állhhh... áááá....áááállássshhh. sshhh.. sooooook! Huhhhhh.... huhhh.... no, mindjárt jobb. Főzzön egy kv-t, elfáradtam.

Feljön az asztal alól, megtörli a száját, előveszi a rúzsát és:

- Igenis, főnök úr! Akkor maradjon nyitva a pozíció?!
- Négykézláb van?
- Úgy értem az állás, amit már másfél éve hirdetünk!
- Persze! Lássák csak, nálunk mindig vesznek fel embereket!
- De hát senkit sem vettünk fel!
- Hm... na és? Fő az image, amit közvetítünk!
- De hát becsapjuk az embereket?
- És magácska szerint, ezt ki kéri számon?
- Mármint az én számon?
- Ne idegeljen fel megint!
- De főnök, ne aggódjon, van még rúzsom és szájöblítőm!
süti beállítások módosítása