Job-Center

tippek, hogy könnyebben találj állást

Miért nem hívnak be interjúra?

2016. október 28. 10:17 - jobcenter

Rengeteg helyre elküldted az önéletrajzodat, mégsem kapsz semmilyen visszajelzést a munkáltatóktól? Mi lehet a probléma? Az önéletrajzzal lehet a gond? Vagy nem a jó állásokra pályázol? Az is lehet, hogy más probléma van a jelentkezésekkel. Az alábbiakban felsorolunk 4 olyan hibát, amit sok pályázó elkövet.

Az önéletrajzból hiányoznak az elért eredmények

Ez az első számú hiba, ami az önéletrajzok 90%-ára jellemző. Ma már nem elég csak szimplán felsorolni egy önéletrajzban, hogy egy adott pozícióban milyen munkaköröket kellett ellátnia a munkavállalónak. (pl.: árajánlatok bekérése, kiértékelése, vagy marketing terv elkészítése stb.) A tények effajta száraz közlése kevés ahhoz, hogy kiemelkedjünk az esetenként több száz jelentkező közül.

Aki az önéletrajzunkat olvassa, csak annyit fog megtudni rólunk, hogy milyen feladataink voltak előző munkahelyünkön. Arról viszont nem derül ki semmi, hogy milyen eredményeket értünk el annál a cégnél, hogyan profitált a cég abból, hogy mi ott dolgoztunk.

Nagyobb eséllyel hívják be interjúra azokat, akik felsorolják, hogy az általuk betöltött különböző munkakörökben hogyan is teljesítettek. (pl.: az általam irányított értékesítői csapat 20%-al növelte a cég bevételét az elmúlt évben, vagy a vevői elégedettség felmérésen 100%-ban kaptam pozitív értékelést stb.)

Ha az önéletrajzunkban semmilyen utalás nincs az általunk elért eredményekre, kezdjük itt a hibák kijavítását.

miert-nem-hivnak-be-interjura_1.jpg

A motivációs levél szürke, jellegtelen

Továbbra is azt tapasztaljuk, hogy a jelentkezők nagy része teljesen félreérti a motivációs levél fogalmát. A jelentkezők többnyire összefoglalják néhány mondatban azt, amit az önéletrajzukban már amúgy is leírtak. Pedig ebben az esetben jobb, ha egyáltalán nem is írnak motivációs levelet.

A kísérőlevél célja, hogy hozzáadjon valami új információt a jelentkezéshez, kiegészítse az önéletrajzban leírt tényeket. A jelentkező itt utalhat arra, hogy miért is tartja magát megfelelőnek a pozíció betöltéséhez, írhat arról, hogy miért is szeretne ennél a cégnél dolgozni, mivel tudna hozzájárulni a cég jövőbeni sikeréhez.

Nem hozzáértő véleményezi az elkészült önéletrajzot

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy olyanokkal nézetik át elkészült önéletrajzukat, akik egyáltalán nem értenek hozzá, nem tudják, hogy milyen is egy jó önéletrajz. A barátok, családtagok, kollégák nem biztos, hogy jó tanácsadók. Keressünk valakit, aki munkájából adódóan sok önéletrajzzal találkozik, embereket interjúztat, esetleg vesz fel. Kérjük ki az ő véleményét, és ha ő is azt mondja, hogy jó az önéletrajzunk, akkor nem kell aggódnunk.

A jelentkező nem a tapasztalatának megfelelő állásra pályázik

Naponta tapasztaljuk, hogy olyanok jelentkeznek az általunk meghirdetett állásokra, akik az elvárt munkatapasztalattal nem rendelkeznek, sőt teljesen más iparágban dolgoztak. Nem lehetetlen így sem megkaparintani az áhított állást, de ebben az esetben részletesen le kell írni, miért is gondoljuk azt, hogy mi lennénk a legmegfelelőbbek a meghirdetett pozícióra.

Tartsuk azonban szem előtt, hogy a jelentkezők között biztosan lesznek olyanok, akik minden szempontból megfelelnek az elvárásoknak, rendelkeznek a szükséges képesítésekkel és szakmai tapasztalattal. A munkaadók ritkán hajlanak arra, hogy olyasvalakivel próbálkozzanak, aki még sosem dolgozott az adott területen. Nem igazán engedhetik meg maguknak, hogy kísérletezzenek. A mai gazdasági helyzetben mindenki biztosra akar menni és olyan jelöltet felvenni, akivel nem vállalnak nagy kockázatot.

80 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jobcenter.blog.hu/api/trackback/id/tr8411845447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyelv-ész 2016.10.29. 10:05:52

@rockseiaXLL: Valami naptárügynök vagy? Akkor szólok, hogy október végén már nem veszünk 2016-os naptárakat. Bocs.

bonfred 2016.10.29. 10:22:31

"az általam irányított értékesítői csapat 20%-al növelte a cég bevételét az elmúlt évben, vagy a vevői elégedettség felmérésen 100%-ban kaptam pozitív értékelést stb.)"
Tipikus marketing bullshit. Én is részt vettem már kiválasztásban, interjúztattam is. Ja, üzemeltetési területen, ott pontosan az ilyen mondatok miatt nem hívtuk vonla be a jelentkezőt. Műszaki területen azért sokkal nehezebb mellédumálni.

new_boy_on_the_block 2016.10.29. 10:47:48

Tok cuki ahogy egy komolytalan munkat probaltok komolyan eloadni. Az az igazsag, hogy nincsenek szabalyok egy oneletrajz elkeszitesenel ugyani agazat vagy szakmafuggo, hogy milyennek kell lennie. Az a nem reagalunk az oneletrajzodra dolog meg olyan, hogy az embert (aki buszke a hres szakmajara) minositi.

2016.10.29. 10:54:55

"A kísérőlevél célja, hogy hozzáadjon valami új információt a jelentkezéshez, kiegészítse az önéletrajzban leírt tényeket. A jelentkező itt utalhat arra, hogy miért is tartja magát megfelelőnek a pozíció betöltéséhez, írhat arról, hogy miért is szeretne ennél a cégnél dolgozni, mivel tudna hozzájárulni a cég jövőbeni sikeréhez."

1. Mindig az a duma, hogy rohanó világunkban inkább pontokba foglalt, tömör önéletrajzot csináljunk, mert senkinek nincs ideje elolvasni a hosszadalmas mondatokat.
2. Akkor egyáltalán mi a fasznak motivációs levél? Gyanítom, hogy kurvára nem olvassa el 90% a HR közül.
3. Az interjú alatt kell meggyőznöd a felvételiztetőt, nem pedig egy koszos levélben. Ott bevetheted a személyes varázsodat is, ha van. Sokkal hatékonyabb.

studkell 2016.10.29. 10:56:54

posztoló: Százalék. Százalékkal. 20%-kal. Nincs és soha nem is volt -al, -el rag a magyarban, csak teljesen hasonuló -val, -vel rag. Általános iskola 4. osztály (kellett volna, hogy legyen).

2016.10.29. 10:58:18

@new_boy_on_the_block: Komoly meló lenne ez és pl. Németországban, Ausztriában amikor voltam interjúzni, mindig is látszott, hogy komolyan is veszi a HR-es. Magyarországon is van, aki komolyan veszi, csak ritkább. De azon látszik is.

A legnagyobb agyfaszt meg attól kapom, hogy a telefonban sem illik rákérdezni, hogy mennyi a zsé.... hát bazzeg külföldön már a hirdetésben le van írva kivétel nélkül egy -tól - ig, és ha kurvára nem stimmel az elképzelésekkel, akkor nem kúrjuk el egymás idejét. Nálunk mi van: versenyképes bér.... ja... találd ki, az mennyi!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.10.29. 11:00:57

Sosem írtam kísérő vagy motivációs levelet. Nem is fogok.
A cégek keresnek meg.

bonfred 2016.10.29. 11:07:44

@studkell: A hejessírás az nem része a bullshit tanfolyamnak. Az olyan snassz lenne, anyanyelvünkön hejessen írni. Ez sokkal jobban hangzik: elengedhetetlenül fontos lenne kihasználni a konvergens kontrollingot. Forrás: bullshit generátor v2.0.

bonfred 2016.10.29. 11:09:34

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Én is találtkoztam már jó interjúztatóval. Egyszer.
Az anyagiakról: jogos, de szerintem ezt inkább a helyi sajátságok döntik el, nem a józan ész.

ne vada 2016.10.29. 12:03:07

@enpera: Pontosan így vagyok vele én is. Az én elvem: dolgozz úgy, hogy híred menjen ne csak a cégnél, hanem az egész szakmában, és kapkodni fognak utánad.

gyászhuszár 2016.10.29. 12:21:39

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: ja tok igazad van, itt nem merik leirni a penzt mert valszeg lofasz az összeg. Altalaban kivalasztjak a legjobbat de az meg baszik elmenni annyiert. Tenyleg ertelmesebb leirni mire szamithat az ember legalabb tol-ig.

tonypek 2016.10.29. 12:22:45

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
"már a hirdetésben le van írva kivétel nélkül egy -tól - ig"
Ez így volt a 90es években. Manapság megy sunnyogás és a lehúzás (kell az olcsó munkaerő). A dolgozóval sem bánnak jobban. A HRes szakma egy vicc, igazából nem értenek semmihez sem, bullshit gyártás fekszik igazán nekik. Egy pro HRes legyen felkészült hogy mivel foglalkozik a cége és milyen kvalitások fontosak hogy megfelelő embert ki tudják választani. Egyelőre a pillanatnyi érdek felülírja a szabályokat.
Sajnos a cégekhez is beszivárog ami az ország "vezetésében" is trendi, és az emberek (ők működtetik a cégeket, legyen az akár multi) előbb - utóbb eltanulják a mintát.

Azért nem hívnak be mert
1) már megvan az ember, belsősök hoztak valakit,
2) igazából nem keresnek embert, csak egy reklám a hirdető cégnek,
3) keresnek embert, de még nem kiforrott hogy mikor lesz szükség rá,
4) x100 CV -ből csak minden 2-3 -kat nézi meg (uncsi a munka),
5) lehet hogy nem Te vagy az emberük.

Circus 2016.10.29. 12:45:31

Volt pár észrevételem a poszttal kapcsolatban, de a nagy részét már megírta más :).

Ami hiányzik:
- meg fogjuk érni majd azt is, amikor az többet fog számítani, hogy ki mennyire ért a munkájához, mint az, hogy ki mennyire profi önéletrajzot és motlevelet hoz össze magáról?
- gyakorlat - miért várja a cégek nagy része azt, hogy gyakorlatattal kell rendelkezz? Picit emlékeztet a profi focira, nevelje fel más, mi meg majd használjuk...

A poszt utolsó bekezdése különösen érdekes ismerve a mai magyarországi viszonyokat: sok a munkanélküli ÉS sok a betöltetlen állás párhuzamosan.

Vajon miért van olyan érzésem, hogy a poszt nem a kétkezi munkát végző emberekről szól?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.10.29. 12:47:47

Faszság, alár az összes posztod, amivel a mundér "becsületét" véded.
A legtöbb jelentkezést végig sem olvassák.
Ezt konkrétan a saját bőrömön is tapasztaltam toáöbbszázszor.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.10.29. 12:51:09

@Hóhér az utolsó barátod: miért van az például, hogy ha a magadfajta kezébe kerül az önéletrajzom, még választ sem kapok, míg közvetlenül a hirdetőnél jelentkezve, közel kétharmad még interjúra is hív?

jjoey 2016.10.29. 12:56:06

Nem ártana felvetni az X és Y generáció különbségeket, első motivációja leginkább a biztonság, rutin és pénz míg a mősodik a bulira és péntre hajt, nem hiába utóbbi generáció 2, max 3 évente vált, mit ért el? mi motiválja? kisfönők legyen és sok zsé. Erre motivációs levelet írni nehéz.
Interjú közben X elmodnja, mennyit dolgozott már, neki "jár", Y, hogy túlképp nemtudja, de szerinte amit eddig megtanult az tuti frankó, mindent tud és neki "szintén jár".
Talán nem véletlen, hogy egyre több az olyan hirdetés, mai "bérigény megjelöléssel", most akkor a feladatra embert veszünk fel, aki alkalmas, vagy az első olyat, aki belefér a pénzbe? (így lesz érsebész a hentesből, vért látott már és nem ájul el tőle, jó lesz az, majd beletanul).

A legrosszabb, hogy sok esetben 6-12 hónap "rutintalansággal" dolgozó HR asszisztens nézi meg az önéletrajzot és ha másért nem, azért tesz félre, mert fel sem fogja, hogy igenis vannak poziciók, ahol 7 számjegyet kell kifizetni, mert nem csak itthon, de holnap bárhol az EU-ban elhelyezkedik az ember. Összetévesztik a HR - human ressource a személyzetissel.

Mourinho már nem a király 2016.10.29. 13:24:56

Az a legjobb, amikor név nélkül hirdeti a cég az állást, de te küldjél motivációs levelet...agyrém. Meg egyébként is, miért akarok ott dolgozni? Hát a fizuért..

Visceroid 2016.10.29. 13:38:02

Orbánisztánban élünk könyörgöm, a fidesznyikeken kívül összeteheti a két kezét aki még nem halt éhen és van fedél a feje felett.

karlmann 2016.10.29. 13:38:46

Miért nem hívnak be? Megmondom. Két hete voltam interjún egy világszerte ismert skandináv cégnél vezető pozíció miatt. Csoportos interjú, tizenketten voltunk azon a napon. Ebből négyen szakmabeliek, ketten társterületről, hatan teljesen más területről. A más terület alatt ne azt értse senki, hogy logisztikus, de csak szállítással foglalkozott még, beszerzéssel nem. Á, dehogy, marketing és sales területről jöttek! Vagyis akit aznap behívtak annak fele nem is értettem mit keres ott! Nagyon tanulságos volt, hogy mennyire nem számít az, hogy van-e szaktudásod, szakmai tapasztalatod?! Az számít csak, mennyire vagy csapatjátékos, bólogató, karakter nélküli szürke eminenciás, akit bárhová be lehet rakni.

2016.10.29. 13:48:56

Hr-es a magyarországi cégek egyik rákfenéje, akik miatt a képzett és tenni is akaró munkaerő sarkon fordul és elhúzz máshova - ahol nincs alibimelós gyökérke - amikor megkérdezi tőle a HR-es, hogy ő miért gondolja magáról azt, hogy a cég számára megfelelő lenne és mit tudja hosszútávon a cég érdekében tenni, mik az elképzelése:

A MUNKAERŐM ÉS TUDÁSOM B@ZDMEG!

Az a cég, ahol nem szakmai tudásról megy a felvételi és szubjektív "Szex és New York" stílusú vonalon kezd el menni a sóder, nos, annál a cégnél nem a tudásod számít és a teljesítmény

Nagyon remélem, hogy tényleg észreveszik magukat a cégvezetők és rájönnek, hogy aki a munkájával szeretné előrevinni a céget és ezáltal önmagát is, az nem fog oda menni, ahol 99%-ban nem a szakmai hozzáértésről és dolgokról megy a HR-es részéről KONKRÉTAN a felvételi beszélgetés illetve elvárás.

agarik 2016.10.29. 14:32:05

Valójában teljesen mindegy milyen az önéletrajz MERT ÚGYSE OLVASSA EL SENKI.
Az első 3-5-öt, vagy random választott 3-5-öt behívnak, oszt kész.

Végülis a tökéletes HR-es a tapasztalatok szerint analfbatéta, nem ért a betöltendő munkakörhöz, és nyelveket sem beszél.

2016.10.29. 14:39:08

jobcenter, jobangel, társai, fizetett, a jelenlegi aljas rendszer legitimálására létrehozott szánalmas propagandblogok.
a lényeg, hogy a valódi problémákat tagadjuk vagy hallgassunk róla vagy legjobb esetben marginalizáljuk, ellenben hárítsunk mindent az egyénre, érezze minél rosszabbul magát.
tetves férgek ezek semmi egyebek

Circus 2016.10.29. 14:55:18

@icipicicsipa: @jjoey: +++
a közvetítők legnagyobb átka, hogy szűrnek a leadott szűrők alapján, és simán kiselejtezik azt, aki 1 dolog miatt hibádzik, nem felel meg tökéletesen, még akkor is, ha az összes többiben átlag feletti és ezzel bőven kompenzálja az adott "hiányosságot", ami egyébként lehet, hogy nem is hiányosság, csak "betettük az elvárások közé, mert jól mutat". Amely cégek konkrétan szakembert keresnek, ott ezt nem engedik ki a kezükből, pont emiatt.

@karlmann: az IKEA-hoz én se mentem, mert logisztikai csoportvezetőnek álcázott raktárost keresnek, csak előbbi jobban hangzik az utóbbi fizetésért.
Amit írtál, az alapján jobb is ez így.

2016.10.29. 14:56:26

Egy csomóan elmondták már, hogy az illetékesek egy perc alatti időt töltenek el a CV-k tanulmányozgatásával, ergo ha az ember elkezd az eredményeiről papoló kisregényt faragni az önéletrajzból, másodpercek alatt basszák ki. Akit nem hívnak be, az jellemzően rossz helyen keresgél, valamije (nyelvtudás, iskolai képzettség, gyakorlat, stb) nem megfelelő. A CV-ket kezelő ember pár másodperc alatt leolvassa a fő adatokat - életkor, iskola, nyelvtudás, korábbi melóhelyek, esetleg lakcím a távolság miatt, plusz vet egy pillantást a képre - és már el is dőlt, hogy kuka, vagy behívós kupac. Felesleges ebből ilyen bullshit dolgokat kreálni, akit 100-ból egy helyre se hívnak be, az marhaságok mantrázásával se lesz sikeres, szimplán randa a feje, öreg, nem megfelelő a képzettsége, nincs gyakorlata. Ennyi a nagy tudomány.

jolankovacs 2016.10.29. 14:57:46

Cak beleolvastam a cikkbe és a hozzászólásokba is egy kicsit. Ugyanaz a szófosás, mint minden HR-el kapcsolatos esetben.
A baj az azokkal, akiket nem vesznek fel jó pozícióba, hogy nincs senki, aki szóljon az érdekükben. A jólfizető állások nem holmi meghalgatásokon dőlnek el. Komolyabb cégek már tudják KIT akarnak, ahol meg a 20 éves "HRfruskáknak" adják ki a feladatot ott meg jön a haver, ismerős, a nagydumás jóképű 25 éves írni olvasni nem tudó.
Ha tetszik, ha nem, ez magyarország!!
Én negyven év munkaviszony alatt négyszer váltottam munkahlyet. Volt, hogy küldöztem önéletrajzot és sokszor be is hívtak. Minden ilyen beszélgetésnek az lett a vége, hogy én áltam fel és közöltem, ne raboljuk egymás idejét, kapjátok be a haverotokét.
Minden munkahelyváltásom úgy történt, hogy azok ajánlottak, szereztek munkát, akikkel együtt dolgoztam és ismerték a hozzáállásomat, tudásomat. De minden pozícióban nagyon keményen dolgozni kellett!! A sunnyogó pénzt utánad dobáló állások egy másik kaszt. Az a magyar elitnek és kölykeiknek van fenntartva.
Minden munkahelyen én áltam fel, kivéve ahol megszűnt a cég. Távozásom után mindig igazam lett, gazdaságilag és emberileg is. Amelyik cég nem ment tönkre, ott is nagy balhék voltak néhány hónap után. Lehet, hogy a józan paraszt jobban látja még mindig a világot, mint a semmtérő, sokdiplomás nyikhajok??

Bambano 2016.10.29. 15:06:19

több hsz-re:
1. a hr az egy komoly szakma. nem is műveli gyakorlatilag senki ebben az országban, egy-két kivételtől eltekintve. nem azért látsz pocsék hr-est, mert a hr ne lenne komoly szakma vagy ne lehetne komolyan csinálni. azért nem látsz rendes hr-est, mert nem hr-es, hanem toborzó lyányka.
2. nincs olyan, hogy jó önéletrajz. ez nagyobbrészt az 1-es állítás következménye, aki nem tudja, mi a hr-es szakma, az azt sem fogja tudni, hogy ennek megfelel-e az a cv, ami éppen a kezében van. ha még sosem ettél szusit, honnan tudod, hogy az, amit eléd raktak, jó? (azt tudhatod, hogy nem jó, de ez más téma)
3. a cv-d megítélése sok más egyéb tényezőtől is függ. pl. amikor reggel beömlöttek a hr-es levelezőjébe a cv-k, a tied hanyadik.
4. a motlevél egy csökevény, amit a hr-esek a felsőbbrendűségük bizonyítására tartanak meg. eredeti funkciója még az internet előtti időkre nyúlik vissza, kísérő levélnek hívták, és az volt a feladata, hogy a nagyobb cégeknél levő postabontó csoportban dolgozót tájékoztassa, hogy a céghez beérkező x ezer levélből a tiedet házon belül kinek kell továbbítani.

2016.10.29. 15:08:31

@jolankovacs:

. Lehet, hogy a józan paraszt jobban látja még mindig a világot, mint a semmtérő, sokdiplomás nyikhajok??"

ha a józan gondolkodás azért párosul némi iskolázottsággal és élettapasztalattal, akkor igen.
és azért a diplomás idióta sem mindig(persze van mikor igen) magától olyan hülye, csak valakinek ezt diktálja az érdeke, ezért azt írja-mondja, amivel megbízzák, ami az ő érdeke.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.10.29. 15:13:18

Kamuzni kell ezerrel, egyébként nem vesznek fel..

2016.10.29. 15:14:00

@tonypek: "Ez így volt a 90es években. Manapság megy sunnyogás és a lehúzás (kell az olcsó munkaerő). A dolgozóval sem bánnak jobban."

Nem. Nap mint nap nézem az osztrák hirdetéseket. Szinte mindig ott a lóvé konkrétan.ű

"A HRes szakma egy vicc, igazából nem értenek semmihez sem, bullshit gyártás fekszik igazán nekik. Egy pro HRes legyen felkészült hogy mivel foglalkozik a cége és milyen kvalitások fontosak hogy megfelelő embert ki tudják választani. "

Nem vicc, csak ezt is lehet jól, meg szarul csinálni. És Magyarországon többnyire szarul csinálják.

Circus 2016.10.29. 15:14:59

@shitgun: és pont ennek az egy percnek a fényében érthetetlen például a motlevél, mint jelentkezéshez szükséges minimumelvárás...

@jolankovacs: +++
nekem csak huszonpár munkával töltött év, viszont 8-9 cég van mögöttem, viszont tapasztalat és vélemény ugyanez... a józan paraszt látja és alakítja a világot, a másik csapat meg vetíti magának.

Circus 2016.10.29. 15:16:10

@a nemzet fogatlan provokátora: mi értelme van a kamuzásnak, ha kb pár nap alatt kibukik, hogy fingod nincs az egészről, vagy fele sem igaz? Az arcodat vesztheted egy ilyennel...

2016.10.29. 15:16:22

@Circus: "Picit emlékeztet a profi focira, nevelje fel más, mi meg majd használjuk..."

Viszont ha más neveli, akkor már kurva drágán kell megvenni a focistát. Na ez itt hiányzik. Ők azt akarják, hogy más neveljen fel és te meg elmenj a kezdő fizetéssel versenyezni. Hát a faszom.... én már úgy kezdem, ha felhívnak, hogy elnézést, de addig nem is folytatom a beszélgetést, amíg meg nem beszéljük, hogy mennyi a zsé, mert csak egymás idejét pazaroljuk.

tomcsicsi 2016.10.29. 15:21:56

Mindig elmosolyodom az ilyen posztok láttán. Lassan ott tartunk, hogy hány karakterből állhat az önéletrajz, mit írjunk félkövér betűvel, mekkora legyen a behúzás- és hol, mit-és hogyan kommunikáljak az önéletrajzomban stb. Vicc!!!
Másrészt egyes pályáztatók olyan képességeket, tudást, tapasztalatot várnak el, ami köszönő viszonyban sincs a betöltendő pozíció ellátásához szükségessel. Pl. egy két-három főt foglalkoztató grafikai stúdió legalább a MOME-n végzett, Malmö-ben hyakorlatitt szerzett többnyelven beszélő grafikussal elégazik csak meg. Talán nem ártana egy csepp realitás a munkáltató részéről. Másrészt az a cég, aki csak a tökéletes pályázóval elégszik meg és semmit nem hajlandó beletenni a munkavállalóba; az bizony hosszú távon eláshatja magát, mert a kész emberkék azonnal "elkelnek".
Magam részéről az önéletrajzom nagyobb része arról szól, hogy mit tudnak ajánlani, hogy náluk dolgozzak. Fizetés, juttatások, munkakörülmények, továbbképzés lehetősége stb.

kvadrillio 2016.10.29. 15:29:02

Thürmer: Persze baloldalnak nevezheti magát, aki a pódiumtól balra ül, de itt aztán véget is ér a baloldaliságuk. Úgy hozta a sors, hogy azok a pártok, amelyek ma baloldalinak nevezik magukat, azok vezetői finoman szólva sem a dolgozó körökből származnak. Egy milliárdos Gyurcsány Ferenc azért nehezen adhatja el magát a szegények és elesettek képviselőjének. Megpróbálhatja, csak nem áll jól neki, s aztán ezt az emberek nem is veszik komolyan. Akik ott ülnek a parlamentben, azok hivatásos politikusok, ebből élnek, ez a fizetésük és ha ezt elvesztik, akkor ennek vége. A munkás, a dolgozó, a szegény ember csak egy ürügy számukra, hogy valamit egyáltalán képviseljenek. Lehet, hogy képviselnék jó szívvel a gazdagokat is, csak azt már lefoglalták a konzervatív pártok. A munkáspárt tagsága viszont dolgozó emberekből, szegényekből, egyszerű emberekből áll. Egy hatalmon kívül, ellenzékben lévő, kicsit megvetett és az árral szemben úszó pártba ugye nem jönnek karriermegfontolásból. Mi nem tudunk állami állásokat adni. Ide az jön, aki harcolni akar. Ez a mi erkölcsi tőkénk.

GFG: Ön miből él? Kizsákmányolják? Melyik oldalt foglal helyett a Marx által felrajzolt nagy megosztottságban?
Fotó: Kozma Zsuzsi

Thürmer: Én vagyok a munkáspárt egyes számú rabszolgája. Reggel hatkor elkezdek dolgozni és késő estig bent vagyok. Ezt legalább szívesen teszem.

GFG: Hogy néz ki egy hétköznapja?

Thürmer: Tavaly a kínai fogadáson odalépett hozzám a szocialista párt két prominens képviselője és megkérdezték, hogyvagyunk, mintvagyunk, megvagyunk, és hogy mit csináltok ti egyáltalán? Mondtam nekik, bármilyen furcsán hangzik, de dolgozunk. Nézze, ez a párt ez egy komoly szervezet. Minden megyében jelen vagyunk. A szervezetet üzemeltetni, irányítani kell, a kádereket el kell osztani. Van egy pártközpontunk a Munkácsi utcában, nagyon szép korszerű, felszerelt. Tartalmat kell adni annak a médiatevékenységnek, amit végzünk, az interneten és az újságokban egyaránt. Ki kell gondolni, hogy mit csináljunk, meg kell szervezni a feladatokat. A televízió enyhén szólva nem kényeztetett el minket, ezért nekünk az utca marad. Ezt még nem tiltották be. Oda lehet menni. Lehet kiabálni. Piacon, utcán, faluban, városban lehet az embereket győzködni.

GFG: Vannak fiatalok?
Thürmer: Vannak

2016.10.29. 15:31:19

@kvadrillio:

a magyar munkáspárt egy szalonszéljobbos párt, semmi köze a kemény baloldalhoz.

bonfred 2016.10.29. 15:33:25

@a nemzet fogatlan provokátora: Azért azt megnézném, hogy műszaki pályán hogy kamuzol. Amikor interjúztattam, ezért ültem ott, a szakmai részt képviseltem. A nagyarcú marketinghuszárok ilyenkor kb. 1 perc alatt elvéreznének.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.10.29. 15:33:30

@Circus: És? Még mindig jobb mintha fel se vesznek..És egyáltalán nem biztos hogy kiderül Minden szubjektív. Én mindig kamuztam és nem bántam meg..

a nemzet fogatlan provokátora 2016.10.29. 15:35:03

@bonfred: Nem a magfizikai kutatóintézetbe jelentkeztem, annyit elárulhatok..:))

Circus 2016.10.29. 15:35:07

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Hajlok erre a megoldásra magam is, volt példa, hogy amikor az interjú már mindegy volt részemről visszakérdeztem, hogy miért keresnek középvezetői pozícióra nagytapasztalatú szakembert, szemlesütés meg az volt a válasz, hogy ők (HR) tudják, de nincs rá keret fentről...

Én azt nem értem meg, hogy mi alapján várnak lojalitást egy dolgozótól, ha nem fizetik meg jól? Mi egyéb motiválhatja? Tanulás? Haha, pont ők keresnek tapasztalt, kiképzett munkaerőt... Agyrém.

korábbihoz:
"Komoly meló lenne ez és pl. Németországban, Ausztriában amikor voltam interjúzni, mindig is látszott, hogy komolyan is veszi a HR-es."
Voltam úgy interjún Bécsben, hogy 45 percet kellett várnunk a HR-es emberkére (tipikus hipszter - kisszeműveg, divatosan nyírt szakáll, szóval nem HP), mert elugrott ebédelni, és kinnfelejtkezett... Másik alkalommal a területi fővezetővel térgyaltam, szóval nekem ez alapján az osztrák HR (is) egy marha nagy NULLA :)

@Bambano: ismerek személyesen egy igazi HR-est.
Ő se az volt, de megtanulta, és sokkal rafináltabb, de emberibb, mint a kiképzett egyencicák/cicafiúk.

Circus 2016.10.29. 15:42:09

@a nemzet fogatlan provokátora: oké, le lehet szarni az arcvesztést, ha olyan szakmában dolgozol, ahol nem számít, vagy téged ez a része nem érdekel és beveszi a gyomrod...

A gáz az, hogy egyre inkább ilyen mentalitású emberekkel telik meg a munkaerőpiac és a munkahelyek jó része.

(nem veled van bajom, hanem a hozzáállással)

Circus 2016.10.29. 15:43:22

@Circus: hopp, kimaradt, hogy "ennyire olcsón nagytapasztalatú szakembert"

agarik 2016.10.29. 16:03:40

@shitgun: Valójában a hr-esek SAJÁT BEVALLÁSA szerint egy önéletrajzzal 12 mp-et töltenek.
Egyébként én profi hr-esekkel csináltattam cv-t, és külön megkérdeztem néhány (elvetélt) felvételi bsz-en szerintük erre az álláskategóriára jó-e a cucc. AKKOR NÉZETT RÁ ELŐSZÖR, majd közölte mindegyik hogy ja, semmi gond nincs vele hozzá.

Egyszer (többször) aztán egyébként kiderült mit néznek a hr-esek: a csatolt névjegykártyát. Azaz hogy ki mondja hogy oda téged köll fölvenni.

Mindenesetre kapjunk agyunkhoz: a legtöbb melót 10 perc - 1 óra betanítás után aki írni-olvasni tud, el tudja végezni. Lásd a millió-egy-féle eladói képesítést. Mintha a pénztárgép a ruhaüzletben más lenne mint a könyvesboltban, reptéren...
Az sem véletlen ha egy állásra 100-an (vagy többen) jelentkeznek, mégis akár évekig(!) betöltetlen marad. Nem mintha az átlagos posztra 5-20 főnél többen jelentkeznének. Azaz miért is tölt "egy percet" az egyes önéletrajzokkal a hr-es? (Amúgy selejtezéskor láttam ám hogy ha tényleg fel akar venni vkit, akkor bizony 5 cv-vel eltölt min. 30+ percet egy kivonat elkészítésével, amit majd vez.ig hagy jóvá! De kisebb posztoknál nem olvas egyáltalán.)
És milyen gyakran is kell felvenni egy embert? Azaz mennyi munkája is van (lenne) egy hr-esnek? (A fizetések kiszámolása se tart semeddig miután egyetlen alkalommal legyártottál hozzá egy táblázatot ami automatikusan kiszámol mindent.)

De errefelé a hr-es annyira kretén hogy benyögi még azt is "maga túlképzett". Hát b*meg, én is tudom, oszt mégis beadtam hozzád a jelentkezésem! Dolgozd fel! Mond hogy olyan cv kell neked amiben nem szerepel a diplomám, a nyelvtudásom, az akármim! De nem, jöjjön inkább a hatalmas munkanélküliség az elképesztő számú betöltetlen állás mellett! Hátha oda is (orvos, építész, atomtudós) bevezetik a modern RABSZOLGASÁGot, a közmunkát!

So No 2016.10.29. 16:06:50

Tehat elert eredmenyek...

A tavalyi ev soran 15%-kal tobb SQL lekerest hajtott vegre a cegunk az en altalam kodolt connection class segitsegevel. Csendben jegyzem meg, hogy az osztalyaim sorainak szamat sikerult atlagosan 20%-kal csokkentenem.

....

Hala istennek itt Azsiaban maskepp mennek a dolgok. Hetente keresnek meg linkedinen. Az esetek 90%-aban mar az elso level tartalmaz fizetest, de ha nem, akkor legkozelebb kerteles nelkul megmondjak, mit kepesek nyujtani. (Hospitalization card, bonus es hasonlok...)

Az interju pedig nem valami idiota HR-essel kezdodik. Ott vegzodik, miutan alkalmasnak talaltak szakmailag.

En pont ezen a heten valtottam. A meghallgatason elsokent egy fejleszto kerdezgetett egy oran keresztul csak a PHP-re koncentralva, aztan csereltek, es egy masik altalanossagban igyekezett megtudni, mennyire vagyok otthon OOP ugyileg, es ugy egyebkent (Unit testing pl.). Vegul a ceg tulaja is szant ram egy orat. Adtak egy probamunkat, es egy hetet. Egy het mulva ismet osszejottunk, atbeszeltuk a kodomat, es vegul elkuldtek a HR-re, hogy az offer levelemet irjam ala.

Senki sem nezte meg az oneletrajzom, a motivacios levelem, sot meg a diplomam sem erdekelte oket...

Jolka40 2016.10.29. 17:06:07

Egész iparágak szűntek meg az elmúlt 25 évben. Akik ezekben dolgoztak, még nem mind nyugdíjasok. Ha nem akarnak éhen halni, próbálkoznak. 55 év felett csaknem reménytelen a helyzetük.

Bambano 2016.10.29. 18:08:39

@agarik: ez a szakma egyik legnagyobb tévedése, amikor azt hiszik, hogy a hr-nek egyetlen dolga van: toborzás és kiválasztás. pedig nem. az is a hr dolga lenne, hogy a felvett munkavállalók további cégen belüli életét pátyolgassa. csak ehhez már nem értenek.

például ha megnézed egy rendes hr-es iskola rendes tankönyvét, abban kőkemény matek is van. minimum deriválás, függvényanalízis, stb. mert ez kell ahhoz, hogy a hr valóban hr-ként tudjon működni, ne csak a vezérkar barátnőinek az elfekvője legyen. (ehh, micsoda képzavar :P)

RedRum 2016.10.29. 20:07:24

Érdekesen próbál a poszt nevet adni a gyereknek. De örömmel láttam, hogy azért a többség már megfogalmazta, ami ennek kapcsán eszembe jutott. Egy apró ürömkapszula csupán a "kamuszubjektív" kolléga, bár nyilván valamelyik "kamuszubjektív" területen ténykedik, így kB.mindegy.
Sajnos Mo-on tényleg elsősorban a "csatolt" névjegy számít bármely "zsíros" állás esetén. Kivétel, ha már eleve személyre szabottan lett "kiírva".
Kiírva, amelyek többségében inkorrektek, úgy téve, mintha kishazánkban már pár éve nem a ténylegesen korrekt hozzáértő szakemberek felé kéne a cégeknek megmagyarázniuk, miért is őket válasszák más /külföld helyett. Személy szerint már 12 éve is ilyen attitűddel keresett meg későbbi britt munkaadóm, és EGYÁLTALÁN NEM derogált nekik, egy balkáni "migránsnak" eladni magukat, és utána kitanítani, amire kellett még- ez szintén egy másik minimum elvárás, "tisztelt" vállalkozók/cégek....nem csak készet venni, képezni, képezni . Remélem megháláltam a bizalmat.
Ja igen..... És minden hírdetésbe konkrét fizetési ajánlat..... Mint civilizált helyeken. Sz.....ok a verseny dumára.... Mint ahogy korábban már szintén elhangzott...ne raboljuk egymás idejét fordulókkak, körökkel tisztelt nagynakképzelt agyontámogatott multiizék, legyenekszívesek

2016.10.29. 20:56:12

Erdekesek a hozzaszolasok: csupa fikazas, csupa mit ugralsz kiskocsog en sz@rtam a vilagot es mindenkinel mindent jobban tudok mentalitas. Megis ki akarna ilyen emberekkel dolgozni? A legtobb esetben nem okoskodo, onfeju seggfejekre van szukseg, hanem olyanokra, akik kepesek csapatban dolgozni es egyuttmukodni. A szakmai fogasokat meg lehet tanulni, de az emberi minoseget nem.

Sandor Akarki 2016.10.29. 21:32:22

"csapat 20%-al"
Hejjesirrás egys.

bonfred 2016.10.29. 21:46:19

@a nemzet fogatlan provokátora: Azt gondoltam :-) Maradjunk annyiban, én a műszaki területen mozgok, te meg máshol, és ez így van jól.

2016.10.29. 21:59:28

@Kishableany:
"Erdekesek a hozzaszolasok: csupa fikazas, csupa mit ugralsz kiskocsog en sz@rtam a vilagot es mindenkinel mindent jobban tudok mentalitas. Megis ki akarna ilyen emberekkel dolgozni?"

A helyzet az, hogy te - vélhetőleg és ahogy átolvastam a hsz-id - punciból vagy és nem érted, hogy az itt "fikázó" emberkék jó eséllyel férfiak, akiknél a munkavégzés egyszerű matek: dolgozom rendesen, ebből lesz pénze a cégnek, nekem is és mindenki happy.
És ezen férfiak a célratörő és logikát követő agyi működésükből következően tiltakoznak az idiotizmus ellen, ami értelmetlen, gazdaságtalan, nem hatékony, stb-stb, ezt látják, ezt tapasztalják ezt tudják kikövetkeztetni, KISZÁMOLNI, hogy ennek most és hosszútávon is negatívok a következményei és baromira gáz és egy idő után dühítő, hogy az érzelmi vetületet ilyen túlzóan és szubjektíven próbálják belehozni - főleg a nők, lásd te is - egy rendszerbe, ami fontos a társadalom működésében.
Tehát magyarországi helyzet:
Szex és New Yorkos emancipunci semmirekellő és bölcsész hipszter hülyegyerekek a szubjektív baromságaikkal elüldözik a jó munkaerőt és a cégek ettől rosszabbul fognak működni = mindenkinek sz@rabb lesz ott annál a cégnél idővel. (mivel nincs jó és hatékony muinkaerő) És ha ez általánosságban jellemző egy adott társdalom gazdasági életében akkor az van ami nálunk is most bekövetkezett - az anyagiak mellett - a képzett munkaerő beint a sz@r fizetésnek meg a hülye idióta kirakatmelós HR-eseknek a baromságaikkal és azt mondják, hogy ha itt:
1. nem akarsz jól megfizetni - pocsék keresetek
2. Nem az érdekel, hogy tudok jól dolgozni, érdekel, hogy vigyük előre a céget, hogy neked és nekem is jól legyen - hülyeségek felvételiztetés címszó alatt az idiótától, ami a HR-es szubjektív világképecskéjéről és annak megfeleléséről szól, akkor lép a képzett és tenni akarással rendelkező munkaerő.

A munkavégzés, termelés, innováció, fejlesztés, tenni akarás nem picsogás kérdése.

" A szakmai fogasokat meg lehet tanulni, de az emberi minoseget nem. "
A hatékony munkavégzés első sorban szakmai kérdés.
Ezt megfordította az általad idézet szemléletre a magyarországi HR-es beteg társdalom és megkezdte a cégek hatékonyságának csökkentését a munkaerő felvétel szempontjából, amikor ezzel a beteg elképzeléssel - ami oly öntelten jelentesz ki, elképesztő - sikerült megtenniük és teszik folyamatosan.

Illetve a hozzászólásodból úgy gondolom érintett lehetsz, te is vélhetőleg egy ilyen semmirekellő, hasznavehetetlen alibi HR-es vagy, aki ezt a romboló vonalat erősíti.

bonfred 2016.10.29. 22:20:51

Egyébként pont a legutolsó interjúm volt kellemes csalódás. A HR-es korrekt volt, tényleg csak a lényegről beszélt, nem kérdezett hülyeségeket, a szakmai oldal is jelen volt, a 2. körben a HR-es már egyáltalán nem. A 3. , végsőben is csak azért, (a nagyfőnökkel) hogy közölje az ajánlatot, amit el is fogadtam. Ráadásul augusztusban zajlottak az interjúk, a szabadságolások idején, a hölgy meg vette a fáradtságot, és pénteken, du. 6.kor (!!!!) felhívott, és a türelmem kérte addig, amig visszajön a vezér. Nem volt hátszelem, felvettek. Ilyen is van.

jajmarnemoderalj 2016.10.29. 23:08:45

nem az a baj, hogy nem hívnak be, hanem az hogy nem is értesítenek...
egy sablon levelet bárki megérdemelne...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.10.29. 23:14:52

Ezek alapok, és ezek mellett még van jópár dolog: pl. nem megy utána e-mailben, telefonon a kiküldött CV-nek, nem írja az álláshirdetéshez passzolóvá a CV-t, bennehagyott diszkriminációs szempontokat stb.

Hell-Ász 2016.10.29. 23:26:44

A meghirdetett állások nagy része kamu. Már rég megvan rá a hátszeles jelölt.

Hell-Ász 2016.10.29. 23:27:20

A meghirdetett állások nagy része kamu. Már rég megvan rá a hátszeles jelölt.

salamander 2016.10.30. 00:18:14

A magyar munkaadók többsége nem külső, hanem megbízható, elsősorban lojális leinformálható embereket keres. Semmi jelentősége nincs 80% ban a végzettségnek. Bizonyos szakmákat, hivatásokat kivéve (orvos, jogász) - ha van egyetem az legfeljebb kalapdísznek jó. A lojalitás pedig a szorongató adóprés miatt van leginkább mivel emiatt minden kkv kénytelen trükközni. Alulfizetett stresszes munkavállalók tömegei és trükköző himi-humi vállalkozók képezik és jellemzik ezt a szektort. A betelepülő multik környezettanulmányt készíttetnek és ennek megfelelően alakítják ki regionális struktúrájukat. Innentől kezdődően a munka világa meghatározott fejlődésre lesz képes és nincs motiváció. Ennek oka, hogy agyon vagyunk töltve ilyen olyan használhatatlan diplomákkal, nulla önbizalom, semmi felelősségvállalás. Kevés az olyan magyar munkakörnyezet, ami tisztességes bért fizet, nyugodt biztonságos alkotói környezetet képes biztosítani. A multik pedig szépen alkalmazkodnak a "magyar" környezethez. Talán használható diplomát adó képzés és jóval kisebb adóprés kellene komolyabb nemzeti cégvédelemmel ötvözve. A közteherviselést méginkább előtérbe helyezni. Egy multi ne tudjon nagyságrendekkel nagyobb jövedelmet realizálni ugyanolyan befektetés (humán és pénzügyi) mellett. Elsőre talán ennyi elegendő...

2016.10.30. 01:32:40

Magyarországon az esetek nagy részében azért nem válaszolnak a jelentkezőnek, mert valójában már le van zsírozva, hogy ki kapja az állást unokaöcsike, szerető, beprotezsált akárki), de meg kell hirdetni az állást.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.10.30. 07:38:22

@Hell-Ász: közigazgatásban sajnos tényleg így van. A többi esetben nem, mert a meghirdetés pénzbe kerül, és minek költene rá, ha megvan a jelölt?

Emzé Periksz 2016.10.30. 08:44:10

@WiteNoir: "jobcenter, jobangel, társai, fizetett, a jelenlegi aljas rendszer legitimálására létrehozott szánalmas propagandblogok.
a lényeg, hogy a valódi problémákat tagadjuk vagy hallgassunk róla vagy legjobb esetben marginalizáljuk, ellenben hárítsunk mindent az egyénre, érezze minél rosszabbul magát.
tetves férgek ezek semmi egyebek "

Így van. Jobangelnek szerinte mindig igaza van, visszataszítóan hárít minden érdemi észrevételt.

Buchhalter 2016.10.30. 08:50:20

@jobangel: multiknál az erre szánt keretet meg kötelező elkölteni,különben a következő évben kevesebb lesz!Saját tapasztalat.

Lóránt Csuhai 2016.10.30. 09:32:34

Ha a jelentkező motivációs levelére azt írják, hogy silány, akkor a hirdetés feladójára mit írjunk? Kopipészt szöveget olvasni mindenhol, de azért a baromi nagy igényességet elvárják tőlünk . A hulladék HR szakma...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.10.30. 09:35:47

@Lóránt Csuhai: Ez is igaz. A legtöbb álláshirdetésben ugyanazt írják előnynek, és mivel az én módszerem, hogy álláshirdetések elemzésével próbálok jó CV-t íratni, hát időnként brrr.... És akkor honlap, egyénileg begyűjtött infók alapján lehet. Az álláshirdetések önmagukban időnként semmire sem jók. Kedvencem, mikor a leírt feladatok, meg az elvárások nem passzolnak egymáshoz. Irodai munkához jogosítvány, Pest megyei ügyfelek kezeléséhez nyelvtudás meg egyéb viccek... Nyilván vannak még feladatok, amiket nem írtak le, és ezekhez kellhet mindez, na de némi következetességet elvárnék.

2016.10.30. 09:38:01

@Buchhalter: @jobangel: a közigazgatásban, közszférában nem nagyon van olyan állás van, amit protekció nélkül töltenek be.
De én magyarországi amerikai multinál is találkoztam olyannal, hogy meg kellett hiredetni az állást, mert ez a szabály a multinál, de csókossal töltötték be végül, mert hisz magyarok a HR-esek meg a dolgozók jó része, mindenkinek van egy rokona, ismerőse, akit be kell nyomni.

Lóránt Csuhai 2016.10.30. 09:42:43

@jobangel: Inkább az a fura, amit az SSC-k csinálnak. Gyakorlatilag az ottani pénzügyes melókat egy hónap után egy majom is meg tudná csinálni. Személyiségen kívül a nyelvtudás fontos, semmi más. Kijöttem Aberdeen-be Oil and Gas Finance mesterre. Csak úgy brahiból beadom majd otthon pár helyre az önéletrajzomat, de már látom előre, hogy milyen különbség lesz egy itteni és a hazai állásinterjú között.

Gipsz Ferenc 2016.10.30. 10:09:47

Az eddigi 1x munkával töltött év alatt 5 helyre vettek fel. A legelsőben volt komoly hátszél, a többiben nem. Elküldtem interneten a CV-t egy teljesen ismeretlen cégnek, aztán behívták, felvették. Egyik helyen sem volt HR-es. Beszéltem a részleg vezetővel aztán a cég/osztály vezetővel aztán írtuk a papírt.
Ahol HR-es volt, abból rendre nem lett semmi. Vagy olyan időhúzásba kezdtek, hogy egy idő után csak azt közöltem velük, hogy köszönöm, de a jelentkezésem tekintsék tárgytalannak. Vagy a papírokon kezdtek rugózni, mert szép az a 8 év fejlesztői tapasztalat, de az ELTE abszolutorium kevés stb.

Azt viszont mindenhol kiemelem, hogy én nem a pénzért dolgozom valahol, hanem azért, hogy a tudásommal segítsem a többi dolgozó életét, csökkentsem a frusztrációjukat stb. Ha nem tudok "beleszeretni" a munkámban, akkor akármennyit fizethetnek, ott fogom hagyni.

2016.10.30. 11:36:16

@Emzé Periksz:

miben van igaza, mesélj

2016.10.30. 11:39:01

@Gipsz Ferenc:

én nem a pénzért dolgozom valahol"

de azért dolgozol, mert ha nem így lenne, ingyen is dolgoznál

, hanem azért, hogy a tudásommal segítsem a többi dolgozó életét, csökkentsem a frusztrációjukat stb."

ez vagy azt jelenti, hogy ilyen jellegű munkaköröd van, vagy értelmetlen

Ha nem tudok "beleszeretni" a munkámban, akkor akármennyit fizethetnek, ott fogom hagyni."

mert megteheted. ha nem tehetnéd, nem hagynád.

2016.10.30. 11:43:20

amúgy
egy bizonyos szint felett az ember kirakja az életrajzát és megkeresik, vagy kapcsolatok alapján helyezkedik el, esetleg fejvadász, az meg egy külön téma.

hagyományos értelemben önéletrajzozgatni annak kell, akinek a fenti nem működik.

márpedig ilyen esetben VAGY rendkívüli tudás/tapasztalat/életkor stb-kombója van az illetőnek, ekkor jó esélye van, VAGY nincs, akkor viszont az esélye nagyon csekély, ha 1 helyre 10-en, de pláne ötvenen, százan, ötszázan jelentkeznek, jó eséllyel úgyis lesz alkalmasabb jelölt.

ezen túl, úgyis nehezen kiszámítható (bejön-e a pofa a képről, beleesett-e a minden 10. önéletrajzba az enyém, elég fiatal vagyok-e, és hasonlók fognak dönteni, nem pedig az, hogy konkrétan "megfelelő" (LOL) CV-t küldtem-

vannak alapvető szabályok, ezen túl minden egyéb bullshit, mégpedig rendszerlegitimáló, képmutató, kispolgári bendőtóni bullshit, amit mindenki kiröhög, akinek csepp esze is van.

lpt1 2016.10.30. 11:51:17

@jolankovacs: " Lehet, hogy a józan paraszt jobban látja még mindig a világot, mint a semmtérő, sokdiplomás nyikhajok??
"
Ja, pontosan, ezért tart itt az ország (feleannyi diplomással per 100e fő, mint a hanyatló Nyugat).

2016.10.30. 12:00:22

@lpt1:

ez meg nem arra volt válasz, amit ő írt.

lpt1 2016.10.30. 12:17:06

@WiteNoir: Dehogynem. Az okos, életrevaló józan parasztokat folyton elnyomják, kiszorítják a buta diplomások, pedig olyan okosak, életrevalók :( Lásd például a HR-t, ahová józan paraszt be se jut, hülye is mind :(

Gipsz Ferenc 2016.10.30. 12:45:47

@WiteNoir: Minden munka arról szól, hogy valakinek jobb lesz tőle az élete. Az árokásó sem azért ás, mert ahhoz van kedve, hanem, hogy valakinek legyen végre víz, internet akármi bekötve. Ha lefejlesztek egy modult, ami mondjuk 10 ember munkáját megkönnyíti és látom, hogy jó, használják, örülnek neki, nekem az adja meg a munka értelmét.

A fizetést ettől függetlenül elkérem persze és, ha lehet többet, mint kevesebbet. Ugyanis, ha a gondolataimat az foglalja le, hogy mit eszem holnap, vagy lesz-e tető a fejem felett egy hét múlva, akkor nem tudok hatékony munkát végezni. A cég nem az időmet veszi meg pénzért. Megszabadit engem ezektől a gondoktól, cserébe én mindent elkövetek, hogy csökkentsem a munkatársaim és az üzletfeleim gondjait.

2016.10.30. 12:49:35

@lpt1:

aligha ezt mondta.
a diplomás meg sokmindent jelenthet. azt tényleg nem lehet tagadni, hogy
egyfelől még a valóban intelligens és valóban magasan képzett diplomások (értsd: doktorált tudományos kutatók) között is elképesztő gondolkodásmódúak akadnak (legyenek azok lilaködös szélbalos culturalstudies művelők vagy éppen széljobbos természettudósok, stb)
másfelől alacsonyabb szinteken iszonyúan gyenge képességű emberkék szeretek főleg, de nem kizárólag(!) humán területen diplomát és vannak akár vezetői pozícióban.

de egyébként is a konkrét nézet, vélemény számít, minden diplomástól vagy parasztasszonytól jön-e

2016.10.30. 12:54:25

Minden munka arról szól, hogy valakinek jobb lesz tőle az élete. "

ideális esetben, a gyakorlatban nem mindig

Az árokásó sem azért ás, mert ahhoz van kedve, hanem, hogy valakinek legyen végre víz, internet akármi bekötve. "

elvileg azért hirdetnek meg ilyen pozíciót. de maga az árokásó azért ás, mert kell neki a pénz és nem jutott jobb munka (kivételek, akik másért, mindig lehetnek de az itt irreleváns)

"Ha lefejlesztek egy modult, ami mondjuk 10 ember munkáját megkönnyíti és látom, hogy jó, használják, örülnek neki, nekem az adja meg a munka értelmét. "

ez érthető

A fizetést ettől függetlenül elkérem persze és, ha lehet többet, mint kevesebbet. Ugyanis, ha a gondolataimat az foglalja le, hogy mit eszem holnap, vagy lesz-e tető a fejem felett egy hét múlva, akkor nem tudok hatékony munkát végezni. "

magyarán pénzért dolgozol, ha a pénz megfelelő, akkor már más szempontok számítanak. pszichológiai kutatások ugyanezt mondják: egy szintig a pénz motivál, azon túl meg nem igazán

A cég nem az időmet veszi meg pénzért."

dehogynem

Megszabadit engem ezektől a gondoktól, "

a kifizetett pénznek köszönhetően

cserébe én mindent elkövetek, hogy csökkentsem a munkatársaim és az üzletfeleim gondjait."

mert azon túl hogy ezt szereted, ez is a dolgod, ezért kapod a pénzt

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.10.30. 14:04:53

@Lóránt Csuhai: Igen, személyiség és nyelvtudás - és hajlandóság tanulásra, és hülyeségtűrő-képesség. Ez utóbbira még nem találtam CV-kompatibilis megfogalmazást, de aki dolgozott multiban, tudja, miről beszélek. A legtöbb multis ügyintézői szintű állás gyakorlatilag betanított adminisztráció, folyamatokba öntve. Szakmai temető, ha nincs az illetőnek ambíciója az előrelépésre. Ha van, akkor viszont jó belépő lehet jobb pozíciókra.

Lóránt Csuhai 2016.10.30. 18:33:15

@jobangel: köszönöm a korrekt választ!

lpt1 2016.10.30. 21:36:17

@WiteNoir: A végével egyetértek. A józan paraszti észről csak annyit, hogy régen kalendáriumba volt leírva, mikor mi van, mit kell tenni - és csak egy évre előre.

A kedvencem az, amikor két fél raklap A-t nem rak egybe, mert józan paraszti ésszel tudja, hogy hamarosan kelleni fog, hülye diplomás, aki kétszer fogná meg.
Aztán elérak egy paletta B-t, hogy az A ki se látszon, mert csak a hülye diplomás nem tudja, hogy B előbb kell, mint A.
Aztán megszakad a termelés, mert hopp, nincs A.
Aztán kiderül, hogy az elérakott B helyett a frissen érkezettet vitte le, mert az közelebb volt, meg amúgy is, csak a hülye diplomás vinné hátra az újat, hozná le a régit, nem csak kétszer megfogva, de még ide-oda is hurcolva!

Circus 2016.10.31. 19:45:45

@lpt1: az ilyen helyzetek elkerülésére azért kellene némi rendszerszemlélettel megáldott diplomás (vagy egyéb) emberke, aki tudja, hogy most akkor A vagy a szokott módon B kell előbb, vagy holnaptól átállunk és mégiscsak A kell majd egy új megrendelés miatt. Tökéletes példa arra, miért kell mindkét szemlélet, és miért kellene EGYÜTT dolgozniuk...

@jobangel: "a meghirdetés pénzbe kerül, és minek költene rá, ha megvan a jelölt?"
Dolgoztam olyan helyen, ahol a 10e és fölötti értékű beszerzésekre kellett 3 lehetőséget prezentálni (tovább tartott a keresés, mint maga a megrendelés). Ugyanitt kellett 8-10 (!) bérmunkás közvetítő céget berángatni, hogy találjunk 2-3 (!) fő ideiglenes munkaerőt, majd ugyanitt meg is kellett rendelni hirdetéseket úgy, hogy már hónapok óta senki nem akart odajönni.
Volt rengeteg olyan konkrét kiadott ajánlatom szállítmányozóként, amit úgy adtam ki, hogy tudtam, csak azért kérték, hogy meglegyen a 3-5 ajánlat.
Multi előírás.
süti beállítások módosítása